Lotus Elise Race 250: Závodníkem snadno a rychle
Lotus rozšiřuje rodinu modelu Elise o provedení Race 250, které je určeno pro využití výhradně na závodních tratích.
Lotus sice již pracuje na nové generaci Elise, ale tu stávající prozatím udržuje ve formě a stále jí věnuje patřičnou pozornost. Díky tomu si zájemce o silniční verzi mohou v současnosti vybírat z verzí Sport a Sport 220 uvedených před koncem loňského roku, které začátkem letošního roku doplnil nejostřejší Cup 250.
Pro závodní nasazení byla až doposud určena verze Cup R s výkonem 220 koní (162 kW), ale na její místo nyní nastupuje Lotus Elise Race 250.
Novinka má vedle vyššího výkonu a dalšího vylepšení jízdních vlastností splňovat požadavky pro nasazení v nejrůznějších závodních sériích po celém světě, čemuž mimo jiné odpovídá sedadlo řidiče s šestibodovými pásy a odnímatelný volant podle požadavků FIA.
Ve výbavě nechybí hasící přístroj, izolace baterie, přední a zadní vlečná oka. Přední světlomety jsou nahrazeny lehkými záslepkami z uhlíkových vláken a zadní okno je z Makrolonu.
Lotus Elise Race 250 vychází ze silničního modelu Cup 250 a stejně jako on je vybaven přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,8 litru s výkonem 246 koní (181 kW) při 7200 min-1 a točivým momentem 250 N.m dostupným od 3500 do 5500 min-1. I zde pak míří tyto hodnoty na zadní kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.
Vedle motoru a převodovky sdílí závodní provedení se silničním řadu prvků, snižujících hmotnost. Patří mezi ně lithium-iontová baterie, která je o 10 kg lehčí než standardní baterie, sedadla z uhlíkových vláken s hmotností nižší o 6 kg oproti běžným sportovním sedačkám a lehká kovaných kol.
Sada Carbon Aero Pack nabízí úsporu dalších 10 kg. Součástmi tohoto paketu jsou spoiler pod přídí, nástavce prahů, difuzor a zadní spoiler z uhlíkových vláken. Lotus uvádí, že při rychlosti 161 km/h generují nové aerodynamické prvky přítlak 66 kg a při 247 km/h je to již 155 kg. Lotus uvádí, že suchá hmotnost Elise Race 250 je méně než 900 kg.
Lotus Elise Race 250 zvládne zajet jedno kolo na testovacím okruhu v Hethelu za 1 minutu a 33,5 sekundy, což je o 0,5 sekundy méně než potřebuje předchozí Elise Cup R a prozatím nejlepší čas ze všech doposud vyráběných závodních verzí Elise.
Podvozek novinky se pyšní nastavitelnými stabilizátory, stavitelnými tlumiči Nitron a pružinami Eibach. Brzdový systém kombinuje třmeny AP Racing s kotouči Brembo a kontakt s asfaltem zajišťují pneumatiky Yokohama AO48 o rozměrech 195/50 R16 vpředu a 225/45 R17 vzadu.
Cena pro Velkou Británii je stanovena na 53.500 britských liber včetně DPH (zhruba 1.750.000 Kč).
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
BrettGlory | BrettGlory | 04.08.2017 15:15 |
Vstoupit do diskuse › |