Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu

Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: titulní fotka Hlavní hvězdou letošního autosalonu v Tokiu se stal Lexus LFA ve své sériové podobě. Dvoumístný supersport konečně odhodil háv konceptu, testovací maskování i závodní dres a představuje se v podobě pro běžný silniční provoz.

Autosalon v Tokiu je tradiční doménou domácích automobilek, které zde představují řadu konceptů i sériových modelů, jejichž podoba je bohužel většinou známá již několik týdnu před premiérou. Lexus ovšem dokázal udržet vzhled sériového provedení modelu LFA pod pokličkou až do prvního novinářského dne.

Lexus představil koncept LF-A poprvé v lednu roku 2005 na autosalonu v Detroitu. Tehdy se jednalo o stříbrné kupé s blíže nespecifikovaným motorem pod svou dlouhou kapotou. Vzhledem k velmi pozitivním reakcím veřejnosti i odborníku se začalo pracovat na vývoji produkční verze, jejímuž odhalení ovšem předcházelo představení evoluce konceptu LF-A v lednu roku 2007 a roadsteru o rok později. Vedle výstavních konceptů se po okruzích proháněly i závodní verze.

Výsledkem dlouhé cesty započaté v roce 2005 je sériové dvoumístné kupé LFA, které se od konceptů mírně odlišuje svým designem a vypuštěním pomlčky ze svého jména. Pod dlouhou přední kapotou novinky je uložen zcela nově vyvinutý vidlicový desetiválec o objemu 4,8 litru. Tato pohonná jednotka poskytuje maximální výkon 560 koní (412 kW) při 8700 min-1 a točivý moment 480 Nm při 6800 min-1. Omezovač otáček zasahuje při 9000 min-1 a podle tiskových informací poskytuje motor 90 % točivého momentu od 3700 do 9000 min-1.

Síla desetiválce je přenášena pouze na kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky s možností sekvenčního řazení. Lexus LFA je standardně vybaven samosvorným diferenciálem a může se chlubit rozložením hmotnosti v poměru 48:52 ve prospěch zadních kol.

Kupé, jehož karoserie je z větší části tvořena materiály z uhlíkových vláken, je dlouhé 4505 mm, široké 1895 mm a vysoké 1220 mm. Podvozek má rozvor náprav 2605 mm. Rozchod kol přední nápravy je 1580 mm a 1570 mm u zadní nápravy. Pod karoserií se ukrývá skelet z karbonu, který tvoří kabinu a vpředu i vzadu jsou k němu přimontovány hliníkové pomocné rámy.

Kontakt s asfaltem zajišťují 20palcová kola, obutá do pneumatik o rozměrech 265/35 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu. Krotit divoký japonský supersport budou karbon-keramické kotoučové brzdy. Ty si musí poradit se strojem o hmotnosti 1480 kg, schopným dosáhnout maximální rychlosti 325 km/h a akcelerovat z 0 na 100 km/h 3,7 s.

Pokud si myslíte, že LFA nás bude konečně oblažovat svou přítomností v každém showroomu značky Lexus a masovou produkcí srovnatelnou s Corollou, pak budete určitě zklamání rozhodnutím vyrobit jen 500 kusů. Další ránu fanouškům japonských sporťáku uštědří cenovka, protože Lexus si LFA cení v USA na 375.000 amerických dolarů (zhruba 6.525.000,– Kč) a Evropa na tom bude ještě hůř, protože tady si prodejci řeknou o stejnou částku v Eurech, což je přibližně 9.750.000,– Kč.

Lexus předvádí umění napínání zákazníků i po odhalení sériové verze LFA. Ti si od roku 2005 až do dneška museli počkat na jeho premiéru, ale tím to nekončí. Objednávky je možné podávat ode dneška, ale Lexus teprve na jaře roku 2010 vybere 500 budoucích majitelů, z nichž ti nejšťastnější si dočkají svého LFA až v prosinci roku 2010 a poslední vůz má být vyroben v prosinci roku 2012. Ve stejném roce nabídne Lexus majitelům LFA i speciální balíčky pro zvýšení exkluzivity nebo zlepšení jízdních vlastností na závodním okruhu.

Fotogalerie

  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 1
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 2
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 3
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 4
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 5
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 6
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 7
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 8
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 9
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 10
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 11
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 12
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 13
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 14
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 15
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 16
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 17
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 18
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 19
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 20
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 21
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 22
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 23
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 24
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 25
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 26
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 27
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 28
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 29
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 30
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 31
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 32
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 33
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 34
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 35
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 36
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 37
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 38
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 39
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 40
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 41
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 42
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 43
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 44
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 45
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 46
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 47
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 48
  • Lexus LFA: sériový model představen v Tokiu: fotka 49


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
lfa blare 30.10.2009  10:36
Re: votřesný Mr. Green 26.10.2009  18:01
Re: votřesný Mr. Green 26.10.2009  17:45
Re: tvary supersportu %yaroukh 24.10.2009  03:10
Re: tvary supersportu %yaroukh 24.10.2009  03:09
Re: tvary supersportu riderhenry 23.10.2009  13:53
Re: tvary supersportu figurka 23.10.2009  08:45
Re: japonci a sport Amerika 23.10.2009  07:24
Re: tvary supersportu %yaroukh 23.10.2009  04:50
tvary supersportu oIoo 22.10.2009  23:42
Re: Bída %yaroukh 22.10.2009  23:33
Re: votřesný riderhenry 22.10.2009  22:32
Re: japonci a sport Enthusiastic.driver 22.10.2009  22:21
Re: votřesný Enthusiastic.driver 22.10.2009  22:18
japonci a sport Hrubis 22.10.2009  21:54
Re: Bída Hrubis 22.10.2009  21:52
Re: Bída tortola 22.10.2009  20:57
Bída okky 22.10.2009  19:53
Re: votřesný %yaroukh 22.10.2009  19:30
Re: votřesný . 22.10.2009  17:47
Re: votřesný %yaroukh 22.10.2009  17:33
Re: votřesný , 22.10.2009  16:40
Re: votřesný oIoo 22.10.2009  16:33
Re: votřesný . 22.10.2009  15:38
Re: v úžasu pepagl 22.10.2009  14:46
Re: votřesný oIoo 22.10.2009  13:01
Re: votřesný dmbs 22.10.2009  12:31
Re: votřesný Enthusiastic.driver 22.10.2009  10:51
Rozpolcené pocity... Enthusiastic.driver 22.10.2009  10:50
Re: votřesný oIoo 22.10.2009  01:52
Vstoupit do diskuse ›


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 17937 | Zobrazit seznam všech anket