Lexus představil LFA v zajímavé omezené edici Nürburgring
Někoho moudrého napadlo, že marketingově zkombinovat zase ne tak známé LFA s naopak velmi slavným Nürburgringem nemusí být na škodu. A ano, LFA je ještě rychlejší než dřív.
Pouze 50 z celkem pěti set vyrobených supersportů LFA se bude moci pochlubit balíčkem Nürburgring, který automobilka představila jako oslavu plánované účasti sériového modelu na květnové čtyřiadvacetihodinovce konající se…hádejte kde.
Přesně tak. Pojďme ale k věci. Co balíček obsahuje? Tak zaprvé, vidlicový desetiválec o objemu 4,8 litru ze sebe vydoloval o deset koní navíc takže produkuje šťavnatých 570 k (419 kW). Za druhé aerodynamika. Byly provedeny úpravy zvyšující přítlak (upravené zadní křídlo či přední spojler), nejvyšší rychlost 325 km/h tím prý ale nebyla ovlivněna. A do třetice všeho dobrého převodovka – té sekvenční šestistupňové kdesi uvnitř LFA Nürburgring Edition trvá přeřazení na další stupeň jen 0,15 sekundy. Zrychlení z klidu na 100 km/h se ale nemění, stále vám zabere 3,7 s.
Upraven byl i podvozek, na závodních kolech s více loukotěmi než v sérii jsou navíc obuty polozávodní pneumatiky. Nürburgring a Lexus LFA jsou si asi souzeni. Na tomhle okruhu toho japonský supersport už odjezdil „až hanba“, takže inženýři jistě dobře věděli kam šáhnout a kde co poupravit. Trošku více o chystané čtyřiadvacetihodinovce se dozvíte ve článku Lexus LF-A se vrací na Nürburgring
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
super | gee | 02.04.2010 11:22 |
Re: barvicka | TeeJay | 31.03.2010 10:57 |
Re: barvicka | Falta | 31.03.2010 09:18 |
Re: barvicka | %Transporter | 30.03.2010 18:20 |
barvicka | Hrubis | 30.03.2010 17:09 |
hmm | rempo | 30.03.2010 10:50 |
Vstoupit do diskuse › |