Lancia LC2: vzácný speciál Skupiny C na prodej

Lancia LC2: vzácný speciál Skupiny C na prodej: titulní fotka Koncem sedmdesátých let přesměrovala Lancia svou pozornost od rallye k vytrvalostním okruhovým závodům a vrcholem jejího snažení se v roce 1983 stal model LC2 pro tehdejší Skupinu C.

Lancia LC2 patří mezi jeden z prvních vozů postavených podle předpisů pro Skupinu C. Automobil, který je výsledkem spolupráce značek Lancia a Ferrari, byl postaven v pěti exemplářích a vůz, jehož šasi má číslo 002, je nyní na prodej u společnosti Canopa Design.

Tento konkrétní automobil byl postaven v roce 1983 pro tovární tým Lancia/Martini. Jen pro pořádek si připomeňme, že v té době se Lancia znovu naplno věnovala rallye a její model 037 pro Skupinu B v roce 1983 zvítězil v poháru konstruktérů.

Vraťme se ale k okruhové Lancii LC2. Jejím základem je lepený a nýtovaný hliníkový monokok, ukrytý pod karoserií z karbonových a kevlarových panelů, jejíž tvary jsou výsledkem testování v aerodynamickém tunelu.

K pohonu Lancie LC2 s číslem šasi 002 slouží vidlicový osmiválec Ferrari o objemu 3,0 litru (původně jen 2,6 l) se čtyřmi vačkovými hřídeli, 32 ventily, elektronickým vstřikováním paliva Weber a dvěma turbodmychadly KKK, který nemá nic společného s tehdejšími motory pro Formuli 1. Tento motor je v současnosti naladěn na 850 koní (625 kW).

S přeplňovaným osmiválcem Ferrari spolupracuje pětistupňová převodovka Abarth/Hewland. Brzdový systém pochází od společnosti Brembo a je vybaven kotouči s vnitřním chlazením a 4pístkovými třmeny. Magnesiová kola o rozměrech 17×13 palců vpředu a 19×16 palců vzadu nesou značku Speedline. Závodní speciál o hmotnosti 810 kg je schopen dosáhnout rychlosti 393,6 km/h.

Ve své první sezóně v roce 1983 se tento vůz zúčastnil devíti podniků tehdejšího mistrovství světa ve vytrvalostních závodech. V závodě Imola 1000 Kilometres zvítězil s posádkou Teo Fabi a Hans Heyer. Dvojice Ricardo Patrese a Alessandro Nannini s ním závody Mugello 1000 Kilometres a Kyalami 1000 km dokončila na druhé místě. V dalších třech závodech dokončil vždy v první desítce a ve zbývajících třech z celkových devíti bohužel nedokončil závod.

V roce 1984 se Lancia LC2 s šasi 002 účastnila pouze tří závodů. Největšího úspěchu dosáhla v 24 hodin Le Mans s posádkou Bob Wollek a Alessandro Nannini, když s ní tito jezdci vyhráli kvalifikaci a zajeli nejrychlejší kolo závodu.

V následujícím roce nasadil tovární tým tento vůz do pěti podniků mistrovství světa. Tři roky stará Lancia sice ani v jednom z nich nezvítězila, ale ve třech dojela v první desítce, ve Spa 1000 Kilometres vyhrála kvalifikaci a v Le Mans se kvalifikovala na třetím místě, na rovince Mulsanne dosáhla rychlosti 396 km/h a dojela na celkově šesté pozici. Za jejím volantem se při této čtyřiadvaceti­hodinovce střídali Bob Wollek, Alessandro Nannini a Lucio Cesario.

Po ukončení kariéry v továrním týmu byla Lancia LC2 s číslem šasi 002 v roce 1988 prodána do soukromého vlastnictví. Nyní jej nabízí k prodeji společnost Canepa Design, která si jej cení na 1.250.000 ame­rických dolarů (zhruba 22.625.000,– Kč). Tato firma závodní Lancii rozebrala do posledního šroubku a provedla 100% renovaci celého vozu, která zabrala 4000 pracovních hodin a stála 350.000 amerických dolarů (zhruba 6.335.000,– Kč).

Kalifornská společnost Canepa Design, jejíž historie se začala psát před třiceti lety, v současnosti nabízí zakázkové úpravy a stavby automobilů, prodej, servis a renovace luxusních, sportovních a závodních automobilů, motocyklů i nákladních vozů. Vedle těchto aktivit vlastní Canepa Design i muzeum motoristického sportu, v němž je řada slavných a vzácných závodních vozů.

Fotogalerie

  • Lancia LC2: vzácný speciál Skupiny C na prodej: fotka 1
  • Lancia LC2: vzácný speciál Skupiny C na prodej: fotka 2
  • Lancia LC2: vzácný speciál Skupiny C na prodej: fotka 3
  • Lancia LC2: vzácný speciál Skupiny C na prodej: fotka 4
  • Lancia LC2: vzácný speciál Skupiny C na prodej: fotka 5
  • Lancia LC2: vzácný speciál Skupiny C na prodej: fotka 6
  • Lancia LC2: vzácný speciál Skupiny C na prodej: fotka 7
  • Lancia LC2: vzácný speciál Skupiny C na prodej: fotka 8
  • Lancia LC2: vzácný speciál Skupiny C na prodej: fotka 9
  • Lancia LC2: vzácný speciál Skupiny C na prodej: fotka 10
  • Lancia LC2: vzácný speciál Skupiny C na prodej: fotka 11
  • Lancia LC2: vzácný speciál Skupiny C na prodej: fotka 12
  • Lancia LC2: vzácný speciál Skupiny C na prodej: fotka 13


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: maj god Rorýs 6100 18.01.2010  19:50
Re: maj god %Petr B. 17.01.2010  23:07
Re: maj god %Transporter 17.01.2010  15:24
maj god Hrubis 17.01.2010  10:49
Vstoupit do diskuse ›


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 17937 | Zobrazit seznam všech anket