Lamborghini Gallardo LP560-4 - Rychlejší a ekologičtější (2x video)
Sportovní kupé jsou právě teď v módě, líbí se zákazníkům, jejich ziskovost imponuje i výrobcům, proto jich z koncernu Volkswagen vyjíždí každoročně hned několik. Aktualizováno 30.3. - doplněny videa.
Vysokou přidanou hodnotu výrobcům i řidičům přinese historicky nejsilnější sériové gallardo, pojmenované podle nejnovější tradice kódem LP a třímístnou číslicí.
Na první pohled schizofrenní titulek dává smysl, protože i ve Svaté Agátě se budou muset podřídit tzv. fleetovým limitům produkce CO2, které omezí průměrnou produkci skleníkových plynů, přepočtenou na celou produkci automobilky. A protože výrobci supersportů jsou od připravovaných limitů na hony vzdáleni, hledají se všude cesty k drastickému snižování spotřeby.
Lamborghini mělo, zdá se, velké rezervy, protože modernizované gallardo snížilo svou udávanou průměrnou spotřebu rovnou o 18 %. Ovšem není třeba zoufat, protože se zlepšily i dynamické parametry. Kromě radikálně zdokonalené aerodynamiky se podařilo zeštíhlet o několik desítek kilogramů a zcela přepracován byl motor, o němž výrobce tvrdí, že původní zůstal jen počet válců.
Celohliníkový desetiválec 5,2 l používá plynule variabilní časování všech ventilů a především přímé vstřikování paliva FSI. Díky precizní regulaci se podařilo posunout hranici klepání motoru a vysoký kompresní poměr 12,5 : 1 umožňuje velice efektivní spalování a průměrnou spotřebu 13,7 l/100 km (s převodovkou e-gear), která je za daných okolností vynikající. Výsledkem všech úprav je 412 kilowattů při 8000 a 540 newtometrů při 6500 otáček. Zrychlení z klidu na 100 km/h trvá 3,7 s a nejvyšší rychlost dosahuje 325 km/h.
Přenos obrovské síly obstarává pohon všech kol s viskózní spojkou a klidovým poměrem 30:70. Zadní diferenciál zlepšuje trakci 45% mechanickou svorností, přední elektronickou uzávěrou ABD. Volitelná robotizovaná převodovka e-gear řadí díky přepracovanému ovládání o 40 % rychleji a krotit celou sílu pomáhají nové, volitelné keramické brzdy Brembo o průměru 365/356 mm.
Video 1
Oficiální prezentace nového, jako břitva ostrého Gallarda LP560–4, s komentářem samotného prezidenta Lamborghini, Stephana Winkelmanna, nemůže na Autofunu chybět.
Video 2
Druhé video pochází z nesestříhaného reklamního snímku, kde je Lamborhini Gallardo LP560–4 přirovnáno k výbušnému dravému kupé se smyslem pro ten nejmenší detail.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
nádhera | jeff321 | 30.07.2009 14:00 |
nej lambo | DrifterCZ | 13.06.2008 19:17 |
Čuuss | Týnuška:-* | 17.04.2008 13:55 |
Re: a váha? | Ubral | 05.04.2008 12:32 |
a váha? | delph | 30.03.2008 18:41 |
NJN Lambo | MartyTuner | 14.03.2008 09:26 |
Re: Lamborghini | DeathMichael | 11.03.2008 20:00 |
Re: Lamborghini | delph | 04.03.2008 17:14 |
Lamborghini | TDUmaniak | 04.03.2008 16:44 |
Vstoupit do diskuse › |