Lamborghini Blancpain Super Trofeo: nový název pro nový seriál závodů
Co znamená pro dnešní automobilový svět Lamborghini, to (a ještě možná mnohem více) znamená Blancpain pro svět hodinářský. V závodním seriálu Lamborghini Blancpain Super Trofeo spojili tito oba špičkoví výrobci své síly.
Že se chystá značkový pohár automobilů Lamborghini pro vás jistě není žádným tajemstvím, však jsme o něm již v minulosti psali. Novinkou je, že se jmenuje po hlavním sponzorovi – špičkové hodinářské společnosti Blancpain.
Šampionát, který jsme nazývali jako „Gallardo Super Trofeo“ je tedy přejmenován na „Lamborghini Blancpain Super Trofeo“. A kdo že to vlastně ten Blancpain je? Je to jeden z těch opravdu nejlepších švýcarských hodinářů dneška s neobyčejně dlouhou a bohatou historií, sahající do roku 1735. Možná jste jeho jméno zaslechli ve spojitosti například s Jacques-Yves Cousteauem, který nosil známý model Fifty-Fathoms či díky řadě hodinářských „nej“, která mistři z Blancpainu dokázali vyrobit. Ne každý si takovéhle hodinky ale může dovolit – není to totiž žádná masovka, produkce továrny je pouze 10 tisíc kusů ročně.
K této příležitosti přichystala manufaktura třísetkusovou limitovanou sérii chronografů (50 pro každý závod seriálu) s kalibrem F185, ukrytým v ocelovém, speciální technologií DLC (Diamond Like Carbon) finišovaném pouzdře o průměru 43,5 mm.
Celkem třicet automobilů bylo dáno k dispozici soukromým jezdcům a týmům pro tento šampionát, s jedním vozem soutěží sama automobilka. Vozy jsou postaveny na základě nového Gallarda LP560–4, jehož mírně upravený vidlicový desetiválec o objemu 5,2 litru produkuje 419 kW (580 koní). Auta jsou vybavena automatickou převodovkou e.gear, závodním brzdovým systémem, funkčními karbonovými doplňky v exteriéru, ultralehkou závodní sedačkou, závodním volantem a pochopitelně také novými přístroji pro sledování důležitých hodnot celého vozu na palubní desce. Závody konané v rámci šampionátu Lamborghini Blancpain Super Trofeo budou trvat 40 minut, během nichž není povolena změna pneumatik (dodavatelem je Pirelli). To pochopitelně klade poměrně vysoké nároky jednak na nastavení vozu a druhak i na samotné piloty, kteří budou muset s jistým opotřebením pneu ke konci závodu počítat a svým jízdním stylem se jej pokusit co nejdéle odvrátit.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
4x4? | Bonkers | 15.03.2009 15:21 |
Vstoupit do diskuse › |