KTM Festival 2010 - oranžový den pod Bezdězem
V uplynulém víkendu se v Bělé pod Bezdězem uskutečnil KTM Festival 2010. Ke zkušební jízdě byly dispozici všechny aktuální modely a byla možnost projet se na krátkém okruhu, silnici, motokrosové trati i v terénu.
Začátkem dubna nám přistála v mailu pozvánka na testovací den s KTM. Z dřívějších bohatých zkušeností víme, že se vždy jednalo o pohodovou akci, a proto jsme neváhali s potvrzením účasti. Dokonce jsem měl na pátek, kdy probíhal novinářský den, přislíbenou jednu testovací motorku na parádní výlet a domluvené přespání v Praze. Ale nakonec bylo proti nám počasí. Sice bylo krásně slunečno, ale v 8 hodin ráno, kdy jsme s kolegou vyjížděli z Brna (už autem), bylo jen +4 C.
Cesta přes celou republiku proběhla bez závažnějších incidentů a před polednem se teplota vyšplhala na slušných +12 C ve stínu, na sluníčku bylo podstatně více. S více než slušnou časovou rezervou jsme dorazili do Bělé pod Bezdězem a že jedeme dobře, jsme pochopili v momentě, kdy jsme před Bělou předjeli obrovský oranžovo-černý kamion KTM. Po registraci a podepsání potřebné dokumentace jsme si zarezervovali první 3 motocykly s příslibem, že po obědě se máme stavit pro další nášup testovacích jízd.
K dispozici byly všechny silniční motocykly KTM, a kdo měl zájem, za stánkem byly i dvě krosky a jedna čtyřkolka. Areál v Běle pod Bezdězem nabízel hned 4 různé povrchy, kde byla možnost, jak se pořádně vyřádit: mohli jsme se projet mimo areál do běžného provozu; dalo se jezdit na malém asfaltovém okruhu; byl tu offroad okruh, ideální pro enduro-školu a nechyběla ani motokrosová trať. Každému dle chuti a jezdeckého zaměření.
Já s kolegou Ondřejem Helešicem jsme více méně ortodoxní „žrouti asfaltu“ a první volba padla na KTM 990 Superduke. Letošní „Velký vévoda“ přijel v maskáčovém vojenském střihu a jeho militantní barvy jistě přitáhnou řadu fanoušků a zákazníků. První delší rovinka, tahám za plyn a Superduke mě odměňuje brutálním nástupem výkonu. Dvouválec LC8 jde ochotně do otáček a 120 koní v 9 000 ot./min mě katapultuje dopředu. S blížící se zatáčkou začínají svoji práci perfektně odvádět radiální Bremba, které mají ostrý nástup, ale i tak se dají dobře dávkovat jen jedním prstem. Prvních 25 min se blíží ke konci a moje srdce plesá. Opět jsem se utvrdil, že jak jednou trefím jackpot ve Sportce, Superduke bude v mé garáži.
Další volba padla na dvě vykutálené sestřičky: KTM 990 SMR a 990 SMT. Srdce a komponenty obou mašin je stejné, jako u Superduka, ale celkově jiná koncepce motocyklu a stavba rámu posílá modely SM do jiného segmentu. Ptáte se, jaký je rozdíl mezi verzí R a T? Jedním slovem: velký. Nekompromisní eRko má sice stejný výkon, jako Téčko, ale subjektivně lépe akceleruje a má ostřejší brzdy. Také je jiné nastavení podvozku a má jinou ergonomii a posez. Bylo to asi jedno z nejlepších náčiní na asfaltovou trať a Ondra si 990 SMR moc pochvaloval. Cestovně posazené SMT má o dost měkčí a prostornější sedlo, lepší ochranu před větrem (přední plexi štítek a chrániče rukou) a větší boční plasty lépe odvádí vzduch okolo kolen.
Poslední volbou před obědem byly diametrálně odlišné stroje: supersportovní RC8 a cestovní enduro 990 Adventure. Superbike má u mne jedno velké plus už od loňské akce: je to jediná rozumně velká motorka, na kterou se jako urostlý Moravák pohodlně naskládám. Navíc přepracovaný dvouválec tahá odspodu velmi poctivě a tvrdé nastavení podvozku je nekompromisně přesné. Přesednutí z RC8 na Adventure bylo velmi zajímavé, asi jako z malé židličky si sednout do křesla v obýváku. KTM 990 Adventure zůstane mojí „Eleanor“, protože jsem s touto motorkou poprvé zdolal legendární Hochalpenstrasse v Rakousku.
Po dobrém obědě jsme se ještě párkrát projeli po asfaltovém okruhu, který byl místy tak úzký a zatáčky tak ostré, že jsem se do jedné nevešel s RC8, která má menší rejt. Poté ještě pořídit pár snímků, pokochat se powerslidy, drifty, uměním jízdy po zadním nebo po předním od jiných redaktorů a vyrazit zpět na Brno.
Velké díky za pozvání na akci patří Miroslavu Lackovi a KTM Central Eest Europe.
Foto: Ondřej Helešic.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
mNgEWYIeJDptLC | TOuTjBKCaOKfgY | 10.09.2012 14:33 |
Vstoupit do diskuse › |