Koenigsegg: Chce zlomit loňský rekord na Ringu.

Koenigsegg: Chce zlomit loňský rekord na Ringu.: titulní fotka Rekordní čas na kolo 6,57 minuty drží od loňska hybridní supersport Porsche 918. Švédové ale mají velké ambice, k čemuž jim má pomoci osmiválec o výkonu 1124 koňských sil.

O ambiciózních plánech Koenigseggu nedávno psal americký prestižní magazín Car and Driver. Podle něj jsou dnes časy na obávané Severní smyčce německého okruhu Nürburgring záležitostí spíše marketingových oddělení automobilek, než jejich technického vývoje.

V loňském roce vysoce medializovaný čas na kolo, dosaženým německým Porsche 918 měl jasně ukázat, jak dnes dokáže být silniční vůz rychlý na okruhu, který trojnásobný mistr světa Formule 1, „létající Skot“ Jackie Stewart kdysi nazval „zeleným peklem“. V okamžiku, kdy McLaren zmínil, že jeho P1 je schopný stlačit čas na kolo pod 7 minut, aniž by k tomu sdělil nějaké podrobnosti, chytilo Porsche hozenou rukavici a ukázalo světu, jak je to „snadné“.

Dej si bacha na Švédy

Švédsko dalo světu mnohé. Od populární hudby (Abba, Roxette) až po vynikající hokejisty a tenisty (Borg, Edberg aj.). Od roku 1994 je tato severská země také výrobcem supersportovních automobilů. Nejnovější počin Christiana von Koenigsegga se jmenuje Agera R a One:1. A právě s těmito stroji se chce pokusit na Nordschleife trumfnout zmíněné Porsche. Sám Koenigsegg k tomu říká: „Nejsem příznivcem dělat něco jen proto, že musím, ale toto je jedna z těch lepších z možností, jak se zviditelnit na náročném trhu supersportů.“

Jeho rekordní stroj k poražení Porsche předpoklady rozhodně má. V případě Agery R poskytuje dvakrát přeplňovaný osmiválec výkon 1124 koní (826 kW), což při hmotnosti vozu 1435 kg znamená výkonovou hmotnost 1,73 kg/kW a to je opravdu hrozně málo. V porovnání s Porsche 918 tak švédský vůz váží o 254 kg méně a současně nabízí o 174 kW vyšší výkon motoru. Testovací jezdec Koenigseggu Robert Serwanski údajně dosáhnul s vozem na cílové rovince okruhu Severní smyčky rychlosti 250 mil za hodinu, což je 400 km/h!

Ještě více nabízí verze One:1. V jejím případě je výkon osmiválce dokonce 1341 koní, tedy 986 kW při hmotnosti nižší o zhruba 27 kg. Důvodem zvýšení výkon je palivo E85 namísto vysokooktanového benzínu, používaného u méně výkonné verze. Jak vše nakonec dopadne, se uvidí.

Autor: Tomáš Dusil

Fotogalerie

  • Koenigsegg: Chce zlomit loňský rekord na Ringu.: fotka 1
  • Koenigsegg: Chce zlomit loňský rekord na Ringu.: fotka 2
  • Koenigsegg: Chce zlomit loňský rekord na Ringu.: fotka 3
  • Koenigsegg: Chce zlomit loňský rekord na Ringu.: fotka 4
  • Koenigsegg: Chce zlomit loňský rekord na Ringu.: fotka 5
  • Koenigsegg: Chce zlomit loňský rekord na Ringu.: fotka 6
  • Koenigsegg: Chce zlomit loňský rekord na Ringu.: fotka 7
  • Koenigsegg: Chce zlomit loňský rekord na Ringu.: fotka 8
  • Koenigsegg: Chce zlomit loňský rekord na Ringu.: fotka 9
  • Koenigsegg: Chce zlomit loňský rekord na Ringu.: fotka 10
  • Koenigsegg: Chce zlomit loňský rekord na Ringu.: fotka 11
  • Koenigsegg: Chce zlomit loňský rekord na Ringu.: fotka 12
  • Koenigsegg: Chce zlomit loňský rekord na Ringu.: fotka 13
  • Koenigsegg: Chce zlomit loňský rekord na Ringu.: fotka 14
  • Koenigsegg: Chce zlomit loňský rekord na Ringu.: fotka 15
  • Koenigsegg: Chce zlomit loňský rekord na Ringu.: fotka 16
  • Koenigsegg: Chce zlomit loňský rekord na Ringu.: fotka 17
  • Koenigsegg: Chce zlomit loňský rekord na Ringu.: fotka 18

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.