Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě

Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: titulní fotka Že bude Agera R pecka, o tom jsme věděli už s předstihem. Že ale bude naživo vypadat až takhle zabijácky jsme však netušili.

Živé fotky z výstaviště dokonale pracují ve prospěch Agery R – zatímco na těch oficiálních mohla vypadat poněkud usedle, na živo vypadá jakoby vám co nevidět chtěla vrazit do oka vidličku.

Však ona taky má proč dělat ramena, a to i na v povzdálí stojící Veyron, kterého na noc musejí otáčet tak, aby se nemusel Ageře R dívat do očí (teda alespoň by měli). Pohání ji totiž vidlicový pětilitrový osmiválec (spaluje biopalivo E85), ze kterého se díky přeplňování podařilo vymáčknout celých 1115 koní při 6.900 otáčkách! Točivý moment navíc vrcholí na hodnotě 1200 Nm při 4.100 ot., bájných tisíc Newtonmetrů je však dostupných v pásmu od 2.700 až do 6.170 otáček za minutu! Neuvěřitelná síla…

Vůz těžký 1330 kilogramů dokáže na stovku zrychlit za 2,9 sekundy, na dvoustovku za 7,5 sekundy a pokud se v té chvíli rozhodnete zabrzdit, zabere vám „kratochvíle“ 0–200–0 jen 12,7 sekundy, tedy čas za který rodinné MPV zrychlí na stovku. No jen si to zkuste představit, jak by kolem vás Agera R mohla na dálnici „cvičit“ $2$ .

Podle vyjádření automobilky není problém na jejich testovací ploše o délce 1,7 kilometru „kdykoliv“ šlápnout na plyn a střihnout si pro potěšení 0–320–0. Asi tušíte, že brzdy nebudou zrovna poddimenzované – vpředu jsou keramické kotouče o rozměrech 392×36 mm, vzadu pak 380×34 mm.

Mimochodem, pokud byste chtěli s Agerou R vyrazit na lyže, můžete, na střechu je totiž možné namontovat speciálně tvarovaný karbonový box Thule testovaný do rychlosti 300 km/h. Mimochodem, auto bylo vystaveno s párem karbonových lyží, avšak při cestě do Alp pozor, chce to opatrnou práci s plynem a se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, protože na rozdíl třeba od Veyronu je Koenigsegg Agera R samozřejmě zadokolka.

Cena modelu Koenigsegg Agera R by měla začínat na zhruba třiceti milionech Kč, tedy o zhruba deset milionů méně než stojí Bugatti Veyron Super Sport.

Fotogalerie

  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 1
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 2
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 3
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 4
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 5
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 6
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 7
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 8
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 9
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 10
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 11
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 12
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 13
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 14
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 15
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 16
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 17
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 18
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 19
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 20
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 21
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 22
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 23
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 24
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 25
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 26
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 27
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 28
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 29
  • Ženeva 2011: Koenigsegg Agera R živě: fotka 30

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Sazka???? amo654654 05.03.2011  00:39
Sazka???? Alex M6 04.03.2011  21:15
Rakev AXN2030 04.03.2011  17:47
Thule rosi007 04.03.2011  16:58
Re: wfd swrt8 04.03.2011  16:41
wfd Hrubis 04.03.2011  15:17
Vstoupit do diskuse ›