Kia Sedona a Sorento pro SEMA: American (Off)road Trip
Auta značky Kia umí být i drsná, jak dokazuje dvojice konceptů pro letošní SEMA. Se Sedonou a Sorentem se při výletech do lesa rozhodně neztratíte.
Kia vystavuje na letošním ročníku SEMA několik konceptů. Hybridní Trail'ster už byl k vidění letos v Chicagu, Forte Koup Mud Bogger jsme si krátce představili, stejně jako otevřenou Optimu. Mobilní pivní bar Ballast Point se ukázal v Las Vegas dokonce přesně před rokem. Zbývají tedy dva koncepty.
Oba jsou přestavěné ručně a nechaly se inspirovat různými regiony Spojených států. Spojuje je terén. MPVSedona (alias nejnovější Carnival) si jako terénní auto moc představit nedokážeme. LGE-CTS Motorsports jej ale v něj přetvořili. Dokonce v pick-up! Ten je vybaven světelnou rampou na střeše, další tři reflektory najdeme na předním nárazníku. Dalo důležitější je však horní nosič z ocelových trubek pro kamery DSLR a sportovní WASPcam, ano, tenhle stroj slouží hlavně k focení a filmování. Nahoru si může lehnout i jedna osoba, bez problémů ji unese.
Př jeho vzniku se využívaly poznatky profesionálních lovců beze zbraní. Hnědočervenému vozu s novou maskou chladiče zůstala jedna standardní sedačka pro řidiče. Vzadu se usídlil kromě přihrádek na další nezbytné fotografické nádobíčko (ty jsou mimochodem i vzadu na korbě) pracovní stůl s iMacem a klávesnicí, aby bylo kde pořízené materiály rovnou zpracovávat. Anatom od Sparca, na kterém editor sedí, se pohybuje v kolejnicích, dá se vyndat a je věru milým bonusem. Abychom nezapomněli, vzduchový podvozek Hellwig umí udržovat světlou výšku, což se při cestách mimo asfalt nejen na severovýchodě USA hodí.
Za zeleným drsoněm PacWestAdventure na bázi nového Sorentastojí stejní úpravci. Zelený lak umí měnit barvy jako chameleón, šnorchl značky WFJ čouhající z benzinového vidlicového šestiválce Lambda 3,3 l o výkonu 216 kW (294 koní) je opravdu funkční a v terénu se hodí nejen obrovské drapáky, ale i trubkové kryty nárazníků a plechy na podvozku. Šasi má vinuté pružiny od Eibachu a tlumiče Fox Racing 2.0, oproti standardu je tohle Sorento o 15 čísel vyšší a nechybí mu ani pořádné ledkové osvětlení. Kam s maskáčovou bagáží? No samozřejmě na střechu, kam jinam!
Oba off-roady jsou samozřejmě i marketingovým nástrojem americké pobočky jihokorejské automobilky. A takto určitě fungují skvěle, možná, že si budou chtít klienti něco podobného i objednat. Mimochodem, působí zde stejně dlouho jako u nás, od roku 1994, tedy celých jedenadvacet let.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.