Kia plánuje konkurenta pro Mazdu MX-5
Kia chce oprášit ideu malého otevřeného sportovního roadsteru. Vrátí se elan?
Jak zvedá prestiž korejské značky Kia, vynořují se také ambiciózní plány na vlastní sportovní model. V tomto ohledu je Kia zatím na míle vzdálena mateřskému Hyundaii, jenž má v nabídce nejen zadokolkový genesis, ale také kompaktní předokolku Veloster.
O touze postavit sportovní auto mluví už delší dobu šéfdesignér Kie Peter Schreyer, jenž už top management dráždí od doby představení studie Kia Kee. Nyní ovšem už zájem o takový model připouští i nejvyšší vedení automobilky, uvažuje se konkrétně o malém roadsteru, mířeném na populární Mazdu MX-5. Ovšem pokud všechno zvažování a schvalování dobře dopadne, nestane se tak dříve, než v roce 2013.
Kia má v tomto ohledu na co navazovat, vždyť v letech 1995–1999 vyráběla v licenci Lotusu roadster Elan, jenž byl na počátku 90. let považován za jedno z nejrychlejších malých sportovních aut, a to i díky pohonu předních kol. Byl také na vývoj nejdražším lotusem všech dob, i přesto šlo o prodejní propadák a tak prodej do Koreje alespoň trochu snížil jeho ztrátu.
Je ovšem otázkou, zda Kia zůstane u již použitého pohonu předních kol nebo si dopřeje luxus pohonu těch zadních. Kvůli němu by se ale zřejmě musela stavět nová platforma, protože genesis bude na transfer techniky už asi příliš velký.