Ke koupi je vzácné BMW M3 CSL. Za tři miliony korun!

Ke koupi je vzácné BMW M3 CSL. Za tři miliony korun!: titulní fotka Bavorská M3 se v každé generaci stala kultem, řada E46 měla ovšem ve svém životopise bonbónek navíc: odlehčenou verzi CSL. Jeden extrémně vzácný exemplář je teď na prodej v Německu.

Ke zkratce CSL (zkratka z Coupé Sport Leichtbau) se Mnichov vrátil, nesly ji v sedmdesátých letech minulého věku už okřídlené Batmobily série E9, které úspěšně válčily v ME cestovních vozů, v Le Mans i za oceánem. Moderní E46 je po necelých čtrnácti sezónách od prezentace prvního, ještě dvoumístného prototypu moderním klasikem a snem mnoha fanoušků. Komu se to povede? Není divu, do světa jich v roce 2003 vyjelo pouze 1.383, z toho 840 s řízením vle­vo.

Oproti standardní verzi zhubla 110 kilo, protože střecha a dveře byly vyrobeny z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. Měla také tenčí zadní sklo a skořepinové sedačky. Řadový atmosférický čtyřventilový šestiválec objemu 3,25 l se chlubil 265 kW, tedy 360 koňmi v 7900 otáčkách, na zadní kola přenášela šestistupňová sekvenční převodovka SMG až 370 N.m/4900 min-1. Řadit se dalo pákou, případně páčkami pod volantem. Posílený hardware stačil k akceleraci z klidu na stovku za 4,9 s a rychloměr se zastavil na číslici 250, pakliže si zájemce nenechal deaktivovat omezovač, jinak jeho střela dosáhla ještě o 30 km/h výše.

Za auto vyrobené 8. října 2003 a poprvé registrované v dubnu 2004 požaduje prodejce Thomas Pfund Automobile nemalých 109,5 tisíce eur. Na první pohled ho laik nepozná, chybí mu totiž už z továrny jakékoli nápisy… Dle aktuálního kurzu jsou to tři miliony korun (bez nějakých osmi stovek). CSL se tak ukázala být opravdu slušnou investicí, protože svou cenu léty neztratila, u nás stála nová 3,046 milionu. Nebouraná emtrojka v černé safírové metalíze osud najela 40.154 km a má kompletní doloženou historii včetně servisu. Současný majitel je druhý v pořadí. A bavorský exot jede opravdu oněch dvěstěosmdesát!

I když měly CSL kvůli redukční dietě osekanou výbavu, klienti si dopřávali i klimatizaci, audio a okruhové gumy Michelin Pilot Sport Cup obuté na lité devatenáctky. Bez příplatku. Popisovanému kupátku nechybí stejně jako čtyři airbagy, ABS, ESP a kontrola trakce, které napomáhaly jinak velmi přesnému hřebenovému řízení s posilovačem, standardem byly dále třeba xenony s ostřikovači, mlhovky a elektrická okna i zrcátka. Auto má centrál a alarmem, palubní počítač a multifunkční volant, dokonce přehrávač cédéček, kdyby vás nebavil zvuk motoru. Cože? Poctivý šestiválec bez turba už dnes u BMW přece nekoupíte! Parkovací čidla se můžou hodit, nikdy nevíte, tenhle mnichovský klenot ale nezkušenému řidiči opravdu do rukou nepatří…

Fotogalerie

  • Ke koupi je vzácné BMW M3 CSL. Za tři miliony korun!: fotka 1
  • Ke koupi je vzácné BMW M3 CSL. Za tři miliony korun!: fotka 2
  • Ke koupi je vzácné BMW M3 CSL. Za tři miliony korun!: fotka 3
  • Ke koupi je vzácné BMW M3 CSL. Za tři miliony korun!: fotka 4
  • Ke koupi je vzácné BMW M3 CSL. Za tři miliony korun!: fotka 5
  • Ke koupi je vzácné BMW M3 CSL. Za tři miliony korun!: fotka 6
  • Ke koupi je vzácné BMW M3 CSL. Za tři miliony korun!: fotka 7
  • Ke koupi je vzácné BMW M3 CSL. Za tři miliony korun!: fotka 8
  • Ke koupi je vzácné BMW M3 CSL. Za tři miliony korun!: fotka 9
  • Ke koupi je vzácné BMW M3 CSL. Za tři miliony korun!: fotka 10
  • Ke koupi je vzácné BMW M3 CSL. Za tři miliony korun!: fotka 11
  • Ke koupi je vzácné BMW M3 CSL. Za tři miliony korun!: fotka 12
  • Ke koupi je vzácné BMW M3 CSL. Za tři miliony korun!: fotka 13
  • Ke koupi je vzácné BMW M3 CSL. Za tři miliony korun!: fotka 14
  • Ke koupi je vzácné BMW M3 CSL. Za tři miliony korun!: fotka 15
  • Ke koupi je vzácné BMW M3 CSL. Za tři miliony korun!: fotka 16

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.