Za řídítky - Kawasaki VN1700 Classic a VN1700 Voyager

Za řídítky - Kawasaki VN1700 Classic a VN1700 Voyager: titulní fotka "Zelení mužíčci" od českého zastoupení Kawasaki mají letos k dispozici hodně novinek, proto se nedivte, že nás zase někam pozvali. Tentokrát to bylo oficiální představení cruiserů modelové řady VN1700.

Výhradní dovozce motocyklů Kawasaki do České republiky, společnost ASKO KC, letos spolu s řadou dalších dovozců chyběla začátkem března na výstavě Motocykl 2009. Důvodů bylo kromě vyhořelého levého křídla Průmyslového paláce více a nemá smysl se k tomu teď vracet. Kawasaki díky tomu letos naplánovalo jinou marketingovou strategii a prezentuje své modely na menších, a pro novináře a zákazníky, jistě příjemnějších akcích: první setkání se konalo na off-roadové trati ve Vranově u Brna, kde byla možnost se projet na dvojici endur KLX250, čtyřkolkách KVF 360 4×4 a KVF 750 4×4 a zařádit si na vozítku do terénu: Mule 4010 Diesel 4×4. Prezentace silničních novinek byla v krásném prostředí Českého Šternberka, kde hlavní celebritou byla nová sportovní šestistovka ZX-6R Ninja a nezapomnělo se na dvojici přepracovaných mašin ER-6n a ER-6f.

A tento týden jsme byli pozváni k Domašovu (D1 – Exit 169) na hotel Annahof, kde byla připravena oficiální prezentace modelové řady VN1700. V mailu byla poznámečka, že se konečně svezeme na „POŘÁDNÉ“ mašině. A byla to pravda, ale nebudu předbíhat.

Asi jako jeden z mála (možná ještě spolu s Křemílkem z ČMN) jsem od začátku chválil výběr lokality v blízkosti Brna. Počasí si Kawasaki objednalo pěkné, protože od rána svítilo sluníčko a nakonec se z toho vyklubal nejteplejší den celého května. Před samotným vchodem hotelu stála silná trojice naleštěných chopperů: po stranách VN1700 Classic a VN1700 Voyager, uprostřed doplněny o VN900 Custom, který sice není novinkou tohoto roku, ale dostal parádní nové zbarvení, které mu náramně sluší.

Letos je asi už pravidlem, že na akce, kam je naše redakce pozvaná, přijíždíme první nebo jedni z prvních. Stejné to bylo i na této akci: přijel jsem, v klidu si všechno nafotil, dal si chlebíček, podepsal nezbytné prohlášení a naplánoval jízdy. Prvně jsem si chtěl okolí projet na VN1700 Classic, poté si to řádně užít na Voyageru a na závěr jako bonbónek byla v plánu menší devítistovka.

Kawasaki VN1700 Classic

Nová modelová řada VN1700 byla představena loni na podzim na výstavě v Kolíně nad Rýnem. Designově i zaměřením vychází z úspěšné šestnáctistovky, ale oproti svému předchůdci má řadu vylepšení a podstatně silnější agregát. Sedám na prostorné a měkké sedlo za široká, dvakrát esovitě zahnutá řídítka a kontroluji nastavení ovládacích prvků a zrcátek. Na široké nádrži je klasický velký tachometr, který má uvnitř všechny nezbytné kontrolky a ve spodní části i dělený digitální displej, kde jsou dobré údaje: stav paliva v nádrži, průměrná spotřeba, aktuální spotřeba, dojezd, zařazený rychlostní stupeň, hodiny, tripmaster A i B a celkové ujeté kilometry. Na criuser paráda, při jízdě na motorce obecně mám rád co nejvíce informací.

Otáčím klíčem a mačkám startér. Obří dvouválec V-Twin o objemu 1 700 ccm naskočil bez sebemenšího zaváhání, ale čekal jsem malinko více akustické kulisy. Nezlepšuje se to ani za jízdy pod plynem. Bohužel všechny ty předpisy a normy o emisích a hlučnosti berou chopperům a cruiserům to správné dunění. Být to moje motorka, tak si okamžitě nechám překopat výfukový systém, aby taková pořádná a pěkná motorka trochu zněla.

Dvouvál má výkon 74 koní při 5 000 ot. a velmi slušný točivý moment 136 Nm je k dispozici již od 2 750 otáček. Klasická koncepce cruiseru ukrývá moderní technologie, jako je přímé vstřikování paliva nebo elektronicky ovládané ventily. Řidič má k dispozici šestirychlostní převodovku a síla motoru se na zadní kolo přenáší přes ozubený řemen. Cruiser VN1700 Clasic nemá žádné kudrlinky, na nic si nehraje; je to bike pro pořádné chlapy, protože provozní hmotnost motorky je 345 kg. Při jízdě jsem motorku krotil pomocí brzdového systému s dvojicí kotoučů vpředu a jedním kotoučem na zadním kole (všechny o průměru 300 mm). Je pravda, že u tohoto typu motorek není třeba nějak extrémně brzdit, velký motor při jízdě bez plynu hodně brzdí sám, ale když je třeba za to vzít, je dobré si pomoci i nožní (zadní) brzdou.

Kawasaki VN1700 Voyager

Když chcete pohodlnější supersport, rychlostřelu na delší trasu, nebo konkurovat sousedovic Hayabuse, máte možnost pořídit si u Kawasaki model ZZR1400. Cestovně zaměřený typ motorkáře sáhne po modelu 1400GTR, ale co milovníci dlouhých výletů, co mají rádi klasiku? Koupí Hondu Goldwing nebo Harley-Davidson Electru Glide? Kawasaki staví proti této dvojici titánů svůj stroj: VN1700 Voyager.

Velký Voyager má vše, co má pořádná cestovní motorka mít: mohutnou přední masku, která kompletně ochrání řidiče před proudícím větrem; sadu uzamykatelných kufrů, kde top-case má opěrkou pro spolujezdce rovnající se koženému křeslu v obýváku, tempomat, rádio a přípojku na iPod a interkom. Na palubním panelu je zleva ukazatel stavu paliva v nádrži, tachometr, digitální displej, otáčkoměr a ukazatel teploty chladící kapaliny. Pod ním je rádio, které se dá ovládat pomocí tlačítek na levé části řídítek. Ovládacích prvků na řídítkách je tolik, že jsem si s chutí vyslechl instruktáž, co k čemu je, pěkně u zaparkované motorky, než to pak zjišťovat za jízdy a nevěnovat se řízení.

Při jízdě se pravý palec věnuje ovládání ukazatelů palubního počítače (funkce jsou stejné, jako u verze Classic) a tempomatu. Tempomat se ovládá úplně stejně, jako v autě: celou funkci jsem musel zapnout zmáčknutím tlačítka (na palubce se rozsvítí kontrolka Cruise) a poté páčkovým přepínačem aktivovat tempomat (na palubce se rozsvítí zelená dioda Set). Ten lze aktivovat mezi rychlostmi 60 až 130 km/h, ale pomocí tlačítka si můžete přidat i na vyšší rychlost, než je 130 km/h. Tempomat se deaktivuje při zmáčknutí spojky nebo brzdy a naopak při přidání plynu pro potřebu předjetí auta se poté rychlost sama ustálí na původní hodnotě. Moc šikovná věcička, kterou ocení nejenom ortodoxní polykači kilometrů.

Levý palec toho má na ovládání ještě mnohem více: standardně, jako u všech motorek, je zde přepínač potkávacích / dálkových světel, klakson a směrová světla. Dole pod ovládáním blinkrů je ovládání hlasitosti rádia, další přepínač je na ladění rádia nebo přehazování předladěných stanic a poslední ovladač je funkční pouze tehdy, když máte připojen zmiňovaný iPod.

Popisovat, jak moc jsem si jízdu na Voyageru užíval, se skoro nemožné, spíše přidám pár postřehů: ideální cestovní rychlost je kolem 120 km/h, protože je ještě stále velmi dobře slyšet rádio. Tempomat funguje na jedničku, chce to jen trochu cviku a praxe. S motorkou o provozní hmotnosti 394 kg je třeba pamatovat na horší manipulaci na místě a nezapomenout na delší brzdnou dráhu. Když je ale potřeba za brzdy pořádně vzít, cruiser zastavuje bez problémů. U Voyageru je navíc i šikovný asistent rozdělení brzdného účinku mezi přední a zadní kolo. Motorku jsem vracel s průměrnou spotřebou 6,7 l na 100 km, což s nádrží na 20 l paliva odpovídá dojezdu kolem 300 km.

Modelová řada VN1700 je doplněna o verzi Tourer, který bohužel na akci chyběl. Tourer je už zcela jasně cestovní cruiser, který má oproti verzi Classic navíc velký větrný štít, pořádnou opěrku pro spolujezdce a pevné, uzamykatelné boční kufry. Velkým plusem určitě je i tempomat v základní výbavě.

Akci hodnotím opět jako velmi zdařilou: vyšlo perfektní počasí; zázemí hotelu Annahof bylo blízko dálnice D;1 výběr lokality pro trasy (jezdilo se hlavně po trojúhelníku Velká Býteš, Křižanov, Velké Meziříčí a zpět) a jedním z hlavních kladů akce je vždy pozitivní a přátelká nálada. Kvůli mému vlastnímu časovému pressu jsem nestihl VN900 Custom, ale nemusíte smutnit, devítikilo a Voyagera máme letos v plánu otestovat.

Poděkování za pozvání na akci Kawasaki patří firmě Asko KC s.r.o., www.kawaski.cz

Fotogalerie

  • Za řídítky - Kawasaki VN1700 Classic a VN1700 Voyager: fotka 1
  • Za řídítky - Kawasaki VN1700 Classic a VN1700 Voyager: fotka 2
  • Za řídítky - Kawasaki VN1700 Classic a VN1700 Voyager: fotka 3
  • Za řídítky - Kawasaki VN1700 Classic a VN1700 Voyager: fotka 4
  • Za řídítky - Kawasaki VN1700 Classic a VN1700 Voyager: fotka 5
  • Za řídítky - Kawasaki VN1700 Classic a VN1700 Voyager: fotka 6
  • Za řídítky - Kawasaki VN1700 Classic a VN1700 Voyager: fotka 7
  • Za řídítky - Kawasaki VN1700 Classic a VN1700 Voyager: fotka 8
  • Za řídítky - Kawasaki VN1700 Classic a VN1700 Voyager: fotka 9
  • Za řídítky - Kawasaki VN1700 Classic a VN1700 Voyager: fotka 10
  • Za řídítky - Kawasaki VN1700 Classic a VN1700 Voyager: fotka 11
  • Za řídítky - Kawasaki VN1700 Classic a VN1700 Voyager: fotka 12


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.