Kawasaki news 2011 – nová ZX-10R Ninja a Z1000SX
V rámci právě probíhající mezinárodní výstavy Intermot 2010 v Kolíně nad Rýnem představila japonská Kawasaki několik novinek – novou generaci superbiku ZX-10R Ninja a polokapotovanou Z1000SX.
Kawasaki ZX-10R Ninja
Prvním a zároveň nejzásadnějším modelem představení je inovovaná ZX-10R Ninja. Přináší do segmentu superbiků nové trumfy a dokonce má ambice útočit na přední pozice v prodejích.
Po motorové stránce není potřeba dělat změny v konfiguraci a objemu, kapalinou chlazený řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 998 ccm ale překvapí svou silou. Bez použití náporového sání se maximum výkonu vyšplhá na 200 koní při 13 000 ot./min. a s využitím air-ram naroste ještě o dalších 10 navíc. Vrchol točivého momentu se nachází na hodnotě 114,3 Nm při 11 500 tisících ot./min. Z dalších změn můžeme vyjmenovat kompletně přepracovanou řídící jednotku, větší sací ventily nebo o litr objemnější air box. Modernizací prošla i šestistupňová převodovka.
Ani svým podvozkem nezůstává novinka pozadu. Sedmidílný hliníkový rám vyráběný tlakovým litím je hlavní příčinou celkové úspory hmotnosti, která činí 10 kg. Továrna se chlubí i moderní technologií USD vidlic BPF (Big Piston Fork), které úspěšně vyzkoušela u menší sestřičky ZX-6R. Plně nastavitelná vidlice Showa o průměru vnitřních trubek 43 mm je zárukou prvotřídních jízdních vlastností. Nutnou výbavou je tlumič řízení, který dodává mistr v oboru – firma Öhlins.
Bohužel v dnešní době je moderní superbike protkán pomocnými systémy, jinak tomu není ani u Ninji. Radiální přední čtyřpístky Tokico v kombinaci se zadním jednopístkem jsou poprvé v historii kontrolovány systémem KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System). Monitoruje rychlost kol díky čidlům na discích, tlak v pístcích předních brzd a údaje o motoru z řídící jednotky.
Druhým významným pomocníkem je S-KTRC (Sport-Kawasaki TRaction Control) kombinující možnost přepínání mezi třemi módy palivových map a kontrolou trakce. Vyhodnocením údajů o rychlosti kol, otáčkách motoru, pozici plynu, prokluzu, atd. rozhodne s rychlostí 200 operací za sekundu o změně zapalování nebo jiné změně průběhu výkonu.
Už na první pohled je vidět, že nová Ninja je výrazně štíhlejší. Mezi ostřeji řezanými světly se usadil mohutný vstup pro náporové sání, který doplňuje poziční LED diodové světlo v jeho horní části. Velmi účinných diod využívají i blinkry ve zpětných zrcátkách. Posledním útočištěm tak populárních LED je zadní světlo, které obsahuje integrované blinkry. Po usednutí za řídítka upoutá pozornost plně digitální přístrojová deska poskytující velké množství informací od zařazené rychlosti, zvoleného jízdního módu, dva trip mastery až po indikátor ekonomické jízdy. Oba displeje se díky senzorům automaticky přizpůsobují okolnímu světlu.
Model bude pro rok 2011 nabízen ve dvou barevných kombinacích a jeho cena by měla být nasazena na úrovni letošního modelu.
Kawasaki Z1000SX
Další novinkou je motorka, která vznikla tak snadno, jak jen to v motocyklovém světě jde. Stačilo vzít poslední model Z1000, navěsit na něj kapoty, udělat související změny a nový sportovně-cestovní model je na světě.
Základem je zmiňovaný velký Zed, ze kterého pochází motor, rám a spousta dalších dílů. Výkon 138 koní zůstal zachován, naopak objem nádrže narostl na slušných 19 litrů. Vyšší rovná řídítka zaručují uvolněnou turistickou pozici. K cestování je uzpůsobena i mohutná kapotáž nabízející dostatečnou ochranu před větrem ve spojení s nastavitelným plexi.
Hlavním konkurentem má být podle všeho litrový Fazer od Yamahy. Nejvíc odpovídá základní myšlence Z1000SX i svým zaměřením na motorkáře, kteří už se vylítali na supersportech, občas chtějí cestovat, ale pořád umí tahat za plyn.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: Nová láska | markos1050 | 26.10.2010 08:25 |
Nová láska | Golias | 07.10.2010 15:55 |
Vstoupit do diskuse › |