Kadett E jako neskutečný sprintující sleeper se strašlivým výkonem

Kadett E jako neskutečný sprintující sleeper se strašlivým výkonem: titulní fotka Opel se sice občas tváří, jakoby před Astrou nic neexistovalo, ale model Kadett je mezi fanoušky populární. A to hlavně jeho poslední generace s označením E. Tenhle kousek je ale speciální svým výkonem.

Jméno Kadett používal Opel mezi roky 1937 až 1940 a po válce od roku 1962 do roku 1993. Tehdy se objevila první Astra s označením F. Tedy v Evropě, Britové měli Vauxhall Astra již dříve. Údajně jméno Astra vzbuzovalo v zákaznících lepší asociace než vojenská hodnost. To ale dnešním fanouškům tohoto starého modelu nevadí. A stejně tak jim nevadí ani fakt, že nebyl nejkrásnější nebo nejrychlejší na světě.

I když, s tou rychlostí opatrně, protože lidé jezdící sprinty jsou občas blázni a do svých aut investují neuvěřitelné sumy. Pak se může stát, že na pohled obyčejné auto může být zatraceně rychlé. Podobně bláznivý je i majitel letitého Kadettu E, který pro rychlost na rovince udělal opravdu maximum a z tohoto auta nejspíš už ani víc vyždímat nelze. Zatímco ostatní majitelé se dnes spíše snaží o originální stav a doufají, že hodnota jejich auta půjde nahoru, tady se předělávalo, že nezůstal kámen na kameni. Jeho soupeřem už nebývají jiná auta, ale jen stopky měřící absolutní dosažené časy. Troufáme si tvrdit, že to je nejrychlejší Kadett na světě.

Pokud nám to chcete vyvrátit, budete to mít těžké. Tenhle Kadett má totiž výkon 1250 koní. Ano, trumfne i první model hypersportu Bugatti Veyron. A nepotřebuje k tomu potřeštěný šestnáctiválec, pod kapotou je obyčejný čtyřválcový přeplňovaný dvoulitr s šestnácti ventily. Jen to turbo je přímo obrovské. Auto má pohon všech kol, aby na startu neztrácelo čas protáčením kol a lépe přeneslo sílu na silnici. Na stovce je za rovné 4 sekundy, dalších 3,7 sekundy trvá dostat se na 200 km/h. Maximální rychlost je prý až 315 km/h. Přitom zvenku byste si nic takového netipli. Auto sice je upravené, ale jen decentně a zaznamenáte pouze pár otvorů v nárazníku a velký intercooler za ním, zkrátka zosobněná definice sleeperu.



Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.