Jim Wangers Edition GTO: reinkarnace klasického Pontiacu

Jim Wangers Edition GTO: reinkarnace klasického Pontiacu: titulní fotka Pontiac GTO je legendou mezi americkými muscle cars a většinou je považován za zakladatele této kategorie. Jim Wangers je mužem, který stál v pozadí úspěchu tohoto modelu. Nyní se díky firmě Big 3 Performance oba vrací.

Pontiac uvedl první generaci výkonného modelu GTO, jehož jméno bylo inspirováno tehdejší hvězdou závodních tratí – Ferrari 250 GTO, v roce 1964. Hlavní slovo při vývoji měl samozřejmě tehdejší šéf inženýr John Z. De Lorean, ale jedním z mužů, kteří se zasloužili o úspěch tohoto modelu, byl i Jim Wangers. Ten měl na starosti marketing a uvedení novinky na trh.

První generace z let 1964 až 1967 slavila úspěch, ale ještě větší popularity dosáhla generace druhá a to především v nejostřejším provedení The Judge uvedeném v roce 1969. Právě na tento model má odkazovat nový projekt společnosti Big 3 Performance, který posvětil samotný Jim Wangers.

Základem pro prakticky znovu postavený vůz je původní Pontiac GTO z roku 1969. Karoserie vozu se snaží zachovat původní linie a novinkou na ní je pouze malý spoiler pod přídí a nově tvarovaný zadní spoiler se zadním nárazníkem v barvě vozu namísto chromu. Nová je i kapota motoru, která sice ctí původní tvary, ale ve srovnání s originálem má větší otvory náporového sání RAM AIR, jímž mohl být vybaven i původní GTO.

Na verzi The Judge z roku 1969 odkazuje i odstín oranžového laku karoserie a design nových kol. Tyto třídílné disky dostaly označení Jim Wangers Edition Rallye II a jsou na novém GTO použity vpředu 19palcové a vzadu 20palcové.

Interiér se má na první pohled tvářit jako v originálním modelu, ale cestujícím přitom nabídne veškerý komfort současnosti. Ten zajistí bezklíčový vstup, elektrické ovládání všech oken, klimatizace, audio systém a navigace s dotykovou obrazovkou od společnosti Kenwood a přední sedadla Recaro s vyhříváním a masážní funkci. Nebude chybět kožené čalounění a podpis Jima Wangerse vyšitý do opěradel.

Podvozek nového GTO bude sestaven přesně podle amerických tradic pro stavbu výkonných vozů. Vpředu má být použito zavěšení kol ze současné Corvetty a vzadu se usadí tuhá náprava značky Ford. Na obou nápravách budou použity kotoučové brzdy, do nichž se mají vpředu zakusovat 6pístkové a vzadu 4pístkové brzdiče.

Pod kapotu zamíří atmosférický osmiválec Pontiac V8 505 se vstřikováním paliva. Ten má z objemu okolo 8,3 litru nabízet výkon okolo 700 koní (515 kW). Původní Pontiac GTO The Judge z roku 1969 měl motor 400 RAM AIR III, který z objemu 6,5 litru nabízel výkon 365 koní (269 kW). Síla ohromného osmiválce má být na kola zadní nápravy Jim Wangers Edition GTO přenášena prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky Tremec TR6060, kterou využívá i Dodge Viper.

Big 3 Performance prozatím nepotvrdil cenu, ale vzniknout by měla série dvaceti vozů.

Fotogalerie

  • Jim Wangers Edition GTO: reinkarnace klasického Pontiacu: fotka 1
  • Jim Wangers Edition GTO: reinkarnace klasického Pontiacu: fotka 2
  • Jim Wangers Edition GTO: reinkarnace klasického Pontiacu: fotka 3
  • Jim Wangers Edition GTO: reinkarnace klasického Pontiacu: fotka 4
  • Jim Wangers Edition GTO: reinkarnace klasického Pontiacu: fotka 5
  • Jim Wangers Edition GTO: reinkarnace klasického Pontiacu: fotka 6

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
None Mamadshah 02.03.2010  00:22
.. Maxima11111 29.11.2009  19:21
paráda staňa 28.11.2009  21:10
Vstoupit do diskuse ›


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 17937 | Zobrazit seznam všech anket