Jensen Interceptor S: velké britské GT žije
Společnost Jensen International Automotive Ltd. se věnuje důkladné modernizaci klasických GT značky Jensen, která vrací k životu pod jejich původním jménem, k němuž přidává jen písmeno S.
Počátky existence značky Jensen jsou datovány do začátku třicátých let 20. století, kdy bratři Alan a Richard Jensenové z Birminghamu, získali jméno jako dodavatelé karosérií na podvozky Austin, Standard a především Ford. První automobil s vlastním podvozkem představili v roce 1935 a nesl jméno White Lady tourer.
Největší slávu ovšem značce přinesl model Inteceptor vyráběný v letech 1966 až 1976. Velké kupé s karoserií navrženou u společnosti Carozzeria Touring mělo pod dlouhou kapotou osmiválec Chrysler o objemu 6,3 nebo 7,2 litru s výkony 300 až 390 koní (221–287 kW).
Pravděpodobně nejznámějším je Interceptor FF vyráběný do roku 1971, který je prvním neterénním sériovým vozem s pohonem všech čtyř kol. Vzhledem ke skutečnosti, že FF vznikl v počtu pouhých 320 kusů zaměřuje společnost Jensen International Automotive Ltd. svou pozornost na standardní verzi s pohonem zadních kol, u níž je nejčastěji uváděno, že bylo vyrobeno 6.408 vozů.
Jensen International Automotive Ltd. má v plánu modernizovat pouze 18 vozů za rok. Každý z těchto Interceptorů čeká kompletní odstrojení a likvidace koroze, po níž bude následovat antikorozní ochrana karoserie.
Původní motory, převodovky i nápravy se na své místo již nevrátí a budou nahrazeny novými komponenty. Pod kapotu zamíří osmiválcový Chevrolet LS3 poskytující z objemu 6,2 litru výkon 429 koní (316 kW). S tímto motorem bude spolupracovat nová čtyřstupňová automatická převodovka a původní tuhou zadní nápravu nahradí nezávislé zavěšení.
Součástí modernizace je i brzdový systém od AP Racing s kotouči o průměru 330 mm vpředu a 280 mm vzadu, do nichž se zakusují 6pístkové, resp. 1pístkové třmeny. Původní kola jsou nahrazena novými 17palcovými disky v originálním designu Jensen.
Vedle techniky je lehce zmodernizován i interiér, který si ale zachovává svůj původní styl. Budoucího majitele zde čeká nové čalounění, klimatizace, moderní autorádio a startovací tlačítko.
Přestavba každého vozu zabere zhruba 4 měsíce a na jejím konci je stylové cestovní kupé schopné akcelerovat z 0 na 96 km/h pod 4,5 s a dosáhnout maximální rychlosti okolo 256 km/h.
Jensen International Automotive Ltd. není zcela novou firmou, vznikla ze společnosti V Eight Ltd., která se modernizací klasických Jensenů zabývá již několik let. Cena Jensenu Interceptor S je stanovena na 105.000 britských liber (zhruba 3.160.500,– Kč).
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Úplná nádhera >:D >:D >:D | Šimon | 16.11.2010 15:07 |
woooow... | laufík | 19.08.2010 18:02 |
Vstoupit do diskuse › |