Jensen Interceptor S: velké britské GT žije

Jensen Interceptor S: velké britské GT žije: titulní fotka Společnost Jensen International Automotive Ltd. se věnuje důkladné modernizaci klasických GT značky Jensen, která vrací k životu pod jejich původním jménem, k němuž přidává jen písmeno S.

Počátky existence značky Jensen jsou datovány do začátku třicátých let 20. století, kdy bratři Alan a Richard Jensenové z Birminghamu, získali jméno jako dodavatelé karosérií na podvozky Austin, Standard a především Ford. První automobil s vlastním podvozkem představili v roce 1935 a nesl jméno White Lady tourer.

Největší slávu ovšem značce přinesl model Inteceptor vyráběný v letech 1966 až 1976. Velké kupé s karoserií navrženou u společnosti Carozzeria Touring mělo pod dlouhou kapotou osmiválec Chrysler o objemu 6,3 nebo 7,2 litru s výkony 300 až 390 koní (221–287 kW).

Pravděpodobně nejznámějším je Interceptor FF vyráběný do roku 1971, který je prvním neterénním sériovým vozem s pohonem všech čtyř kol. Vzhledem ke skutečnosti, že FF vznikl v počtu pouhých 320 kusů zaměřuje společnost Jensen International Automotive Ltd. svou pozornost na standardní verzi s pohonem zadních kol, u níž je nejčastěji uváděno, že bylo vyrobeno 6.408 vozů.

Jensen International Automotive Ltd. má v plánu modernizovat pouze 18 vozů za rok. Každý z těchto Interceptorů čeká kompletní odstrojení a likvidace koroze, po níž bude následovat antikorozní ochrana karoserie.

Původní motory, převodovky i nápravy se na své místo již nevrátí a budou nahrazeny novými komponenty. Pod kapotu zamíří osmiválcový Chevrolet LS3 poskytující z objemu 6,2 litru výkon 429 koní (316 kW). S tímto motorem bude spolupracovat nová čtyřstupňová automatická převodovka a původní tuhou zadní nápravu nahradí nezávislé zavěšení.

Součástí modernizace je i brzdový systém od AP Racing s kotouči o průměru 330 mm vpředu a 280 mm vzadu, do nichž se zakusují 6pístkové, resp. 1pístkové třmeny. Původní kola jsou nahrazena novými 17palcovými disky v originálním designu Jensen.

Vedle techniky je lehce zmodernizován i interiér, který si ale zachovává svůj původní styl. Budoucího majitele zde čeká nové čalounění, klimatizace, moderní autorádio a startovací tlačítko.

Přestavba každého vozu zabere zhruba 4 měsíce a na jejím konci je stylové cestovní kupé schopné akcelerovat z 0 na 96 km/h pod 4,5 s a dosáhnout maximální rychlosti okolo 256 km/h.

Jensen International Automotive Ltd. není zcela novou firmou, vznikla ze společnosti V Eight Ltd., která se modernizací klasických Jensenů zabývá již několik let. Cena Jensenu Interceptor S je stanovena na 105.000 britských liber (zhruba 3.160.500,– Kč).

Fotogalerie

  • Jensen Interceptor S: velké britské GT žije: fotka 1
  • Jensen Interceptor S: velké britské GT žije: fotka 2
  • Jensen Interceptor S: velké britské GT žije: fotka 3
  • Jensen Interceptor S: velké britské GT žije: fotka 4
  • Jensen Interceptor S: velké britské GT žije: fotka 5
  • Jensen Interceptor S: velké britské GT žije: fotka 6
  • Jensen Interceptor S: velké britské GT žije: fotka 7
  • Jensen Interceptor S: velké britské GT žije: fotka 8
  • Jensen Interceptor S: velké britské GT žije: fotka 9
  • Jensen Interceptor S: velké britské GT žije: fotka 10


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Úplná nádhera >:D >:D >:D Šimon 16.11.2010  15:07
woooow... laufík 19.08.2010  18:02
Vstoupit do diskuse ›


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 19428 | Zobrazit seznam všech anket