Jak se opravuje supersport Lexus LFA? Tuhle práci chcete!

Jak se opravuje supersport Lexus LFA? Tuhle práci chcete!: titulní fotka Chtěli byste vědět, jak náročné je servisovat automobilového jednorožce?

Hluk. Každý, kdo kdy měl čest s Lexusem LFA, zmínil zvuk, který tahle bestie vydává. Velmi drahé auto už není žádnou novinkou, naopak je několik let v důchodu. Vyrobeno bylo jen 500 aut z drahých a exotických materiálů. Pod kapotou má fantastický vidlicový desetiválec, s nímž pokoří stovku za 3,7 sekundy a dosáhne až na 325 km/h. Do otáček jde tak rychle, že musel mít digitální přístrojovku, klasická ručička nestíhala.

Díky britskému zastoupení se můžeme podívat, jak náročné je udržet auto stále v bojeschopné kondici. Auto ovšem absolvovalo servis u Toyoty Motorsport v Německu. LFA bylo navrhováno podobně jako speciály pro Le Mans, takže i servis tomu trochu odpovídá.

Jako první musí Lexus odstranit všechny panely karoserie, aby se lépe dostal k podvozkovým komponentům, řízení a pomocnému rámu. Přitom se ovšem kontroluje každý šroub a matka, které z auta sundají. A pak se ještě vše kontroluje podruhé, co kdyby se napoprvé na něco zapomnělo, nebo něco přehlédlo.

Následně se sundají kola, brzdové kotouče a destičky. Právě brzdovým komponentům je věnována zvláštní péče a kontrolují se nejen vizuálně, ale i dotekem. Pečlivě se měří jejich tloušťka. Kdyby se objevil jakýkoliv problém nebo jen nejasnost, celý komponent bude raději vyměněn.

Servisní úkony spojené s výměnou filtrů jsou běžně, ať už se týkají olejového nebo vzduchového. Ale specialitou je kontrola brzdové kapaliny. Na tu má mechanik zvláštní elektronický nástroj, který je schopen zachytit i jen stopové množství vody.

Detailní inspekcí prochází i celá karoserie. Po opuštění servisu nesmí na karbonových ani na plastových dílech zůstat sebemenší škrábanec.

Kus, na němž byl servis demonstrován, má dokonce jeden drobný problém. Opravu si u něj vyžádalo olejové čerpadlo. Z auta se tedy musela demontovat převodovka. Další možností by bylo vyndat motor, to by však znamenalo další den práce navíc. Problematický díl byl vyměněn za nový.

Na konci servisu musí auto ještě absolvovat tři zkušební jízdy. První je jen krátká kolem budovy, ještě bez některých panelů podvozku. Teprve, když při tomto nejsou odhaleny problémy, putují kryty na své místo a následuje testovací jízda po běžné silnici o délce 4 kilometrů. Pokud i tady probíhá vše podle plánu, následuje rychlá jízda po dálnici o délce 10 kilometrů. Tak tenhle job bych chtěl dělat.

Takovýmto servisem pravidelně prochází většina z 38 evropských Lexusů LFA. Někdy ale tým mechaniků TMG cestuje za autem, naposledy do Norska na tříletý servis tamního kusu. A někdy na servis zavítá i auto z USA, když se jeho řidič přijede vyřádit na Nürburgring. V takovém případě kontrolu brzd a gum majitel jistě ocení. Jak vidíte, práce s autem je dost, ale tým mechaniků přesto vždy rád vidí na dílně další kus čekající na pravidelnou péči.

Fotogalerie

  • Jak se opravuje supersport Lexus LFA? Tuhle práci chcete!: fotka 1
  • Jak se opravuje supersport Lexus LFA? Tuhle práci chcete!: fotka 2
  • Jak se opravuje supersport Lexus LFA? Tuhle práci chcete!: fotka 3
  • Jak se opravuje supersport Lexus LFA? Tuhle práci chcete!: fotka 4
  • Jak se opravuje supersport Lexus LFA? Tuhle práci chcete!: fotka 5
  • Jak se opravuje supersport Lexus LFA? Tuhle práci chcete!: fotka 6
  • Jak se opravuje supersport Lexus LFA? Tuhle práci chcete!: fotka 7
  • Jak se opravuje supersport Lexus LFA? Tuhle práci chcete!: fotka 8


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
To nechces euro89 08.08.2018  17:05
Vstoupit do diskuse ›