Jaguar to zkusí znovu s malým sportovním sedanem

Jaguar to zkusí znovu s malým sportovním sedanem: titulní fotka Britové zkusili konkurovat BMW 3 už jednou. Teď to chtějí zkusit znovu a poučit se z chyb Jaguaru X-Type.

Jaguar zaměstnal do pozice manažera značky Adriana Hallmarka, který dřív řídil americkou divizi Volkswagenu. A nový šéf má hned nové smělé plány – k malému sportovnímu modelu, který by již měl být ve fázi vývoje, chce přidat také sedan střední třídy.

Jestli vám tento záměr zní povědomě, nepletete se. Před podobnou výzvu se Jaguar postavil na konci 90tých let. Z možností kompaktní sedan nebo lehký sporťák dal přednost pouze čtyřdveřovému modelu X-Type, který se představil před 10 lety.

Snaha proniknout na pole BMW řady 3 nebo Audi A4 se však nesetkala s očekávaným úspěchem. Navzdory standardně dodávanému stálému pohonu všech kol, který před 10 lety ve střední třídě nabízelo jen několik modelů, se X-Type nikdy proti německé konkurenci výrazněji neprosadil.

Často se mu vytýkalo sdílení platformy s Fordem Mondeo (tehdejší Audi A4 a VW Passat ale měly také společný technický základ), další chybou byl design záměrně kopírující limuzínu XJ. Cílová skupina X-Typu tuto podobu nedocenila tolik, jak si Jaguar představoval a majitelům XJ zase vadila.

Jaguar se dopustil též chyb při tvorbě palety motorů. Nejprve nabídl jen benzinové 2,5 V6 (197 k/145 kW) a 3,0 V6 (234 k/172 kW) a podcenil význam slabších motorizací, které jsou ve střední třídě pro úspěch klíčové. Později se snažil zachránit situaci motory V6 2.0 (159 k/117 kW) a turbodiesely Ford 2,0 l (131 k/96 kW) a 2,2 l (155k/114 kW), všechny s pohonem jen předních kol. Tyto pohonné jednotky, v prémiové střední třídě zcela obvyklého typu, ale pošramocenou image modelu nenapravily. Naopak se společně s příchodem karoserie kombi staly předmětem další kritiky.

Automobilka teď ústy Hallmarka tvrdí, že se ze svých chyb poučila a neúspěch se už nebude opakovat. Mimo jiné to má znamenat opatrnější politiku u slabších motorů, nasazení nejmodernějších technologií a propracovanější marketing. Jaguar však nyní stojí teprve na počátku vývoje, takže s premiérou nového modelu máme počítat nejdřív za čtyři roky.

Fotogalerie

  • Jaguar to zkusí znovu s malým sportovním sedanem: fotka 1
  • Jaguar to zkusí znovu s malým sportovním sedanem: fotka 2
  • Jaguar to zkusí znovu s malým sportovním sedanem: fotka 3
  • Jaguar to zkusí znovu s malým sportovním sedanem: fotka 4
  • Jaguar to zkusí znovu s malým sportovním sedanem: fotka 5
  • Jaguar to zkusí znovu s malým sportovním sedanem: fotka 6
  • Jaguar to zkusí znovu s malým sportovním sedanem: fotka 7
  • Jaguar to zkusí znovu s malým sportovním sedanem: fotka 8
  • Jaguar to zkusí znovu s malým sportovním sedanem: fotka 9
  • Jaguar to zkusí znovu s malým sportovním sedanem: fotka 10
  • Jaguar to zkusí znovu s malým sportovním sedanem: fotka 11
  • Jaguar to zkusí znovu s malým sportovním sedanem: fotka 12
  • Jaguar to zkusí znovu s malým sportovním sedanem: fotka 13
  • Jaguar to zkusí znovu s malým sportovním sedanem: fotka 14
  • Jaguar to zkusí znovu s malým sportovním sedanem: fotka 15
  • Jaguar to zkusí znovu s malým sportovním sedanem: fotka 16
  • Jaguar to zkusí znovu s malým sportovním sedanem: fotka 17
  • Jaguar to zkusí znovu s malým sportovním sedanem: fotka 18
  • Jaguar to zkusí znovu s malým sportovním sedanem: fotka 19
  • Jaguar to zkusí znovu s malým sportovním sedanem: fotka 20

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: drzim palce %DOUBLE M 04.02.2011  15:41
Re: drzim palce Uživatel_5340709 04.02.2011  15:15
Re: drzim palce TeeJay 04.02.2011  15:09
Re: drzim palce Uživatel_5340709 04.02.2011  14:45
Re: drzim palce TeeJay 04.02.2011  14:40
Re: drzim palce Uživatel_5340709 04.02.2011  14:37
Re: drzim palce TeeJay 04.02.2011  14:28
drzim palce niko78 04.02.2011  14:05
Vstoupit do diskuse ›