Jaguar F-Type oficiálně oživen, roadsteru se dočkáme za dva roky!

Jaguar F-Type oficiálně oživen, roadsteru se dočkáme za dva roky!: titulní fotka Co se stalo v roce 1998? Samozřejmě, Nagano...také jsme ovšem poprvé dostali zálusk na nový Jaguar F-Type. Nyní to vypadá, že se snad (už!) dočkáme.

Příznivci Jaguaru pozor – nový F-Type dostal zelenou a designéři již pracují na jeho finální podobě.

Že má dvoumístný roadster na co navazovat je asi zbytečné dodávat, o to příjemnější je zpráva o zahájení práce na hliněném modelu vozu. Na F-Type totiž čekáme už 12 let; koncept XK180 byl totiž představen na podzim roku 1998 v Paříži.

Vůz tehdy poháněl motor AJ-V8 s mechanickým dmychadlem a mezichladičem vzduchu. Nejvyšší výkon tohoto přepracovaného agregátu se pohyboval na hodnotě 450 koní, přenášen byl pomocí 5ti stupňové automatické převodovky, kterou řidič mohl ovládat tlačítky na volantu. Za dvacetipalcovými koly se ukrývala brzdová soustava Brembo se čtyřpístkovými hliníkovými třmeny a vrtanými kotouči na všech kolech. K vytvoření konceptu byl jako základ použit model XKR (model XK8 vybavený motorem AJ-V8 s výkonem 370 koní), jehož podvozek byl zkrácen o necelých 13 centimetrů.

Samozřejmě, podobně detailní čerstvé technické informace nám zatím zcela chybí, vše podstatné se totiž právě v těchto dnech doslova rodí pod rukama inženýrů. Před deseti lety (to Jaguar vydával tiskové zprávy o tom, že již za rok se na F-Type můžeme těšit…) platilo, že srdcem celého vozu má být motor AJ-V6, který již známe z prvního S-Type. Jeho základní verze měla 176 kW (240 k), ale v nabídce měl být také přeplňovaný agregát o výkonu 220 kW (300 k). Výkon na zadní nebo všechna kola mohl být přenášen pomocí automatické či manuální převodovky.

I u této verze F-Type (a doufejme že již konečně produkční) se pod kapotou zřejmě dočkáme nikoliv osmiválce jako v konceptu z roku 98, nýbrž šestiválce – a velmi pravděpodobně i s možností přeplňování pro vrcholný model. Je totiž kladen důraz na co největší zábavu za volantem i jinde než v přímém směru čemuž lehčí šestiválce poslouží přeci jen lépe. Moc se těšíme na rok 2012 (či podle některých zdrujů 2013), kdy se v něm budeme už konečně moci povozit.

Fotogalerie

  • Jaguar F-Type oficiálně oživen, roadsteru se dočkáme za dva roky!: fotka 1
  • Jaguar F-Type oficiálně oživen, roadsteru se dočkáme za dva roky!: fotka 2
  • Jaguar F-Type oficiálně oživen, roadsteru se dočkáme za dva roky!: fotka 3
  • Jaguar F-Type oficiálně oživen, roadsteru se dočkáme za dva roky!: fotka 4
  • Jaguar F-Type oficiálně oživen, roadsteru se dočkáme za dva roky!: fotka 5
  • Jaguar F-Type oficiálně oživen, roadsteru se dočkáme za dva roky!: fotka 6
  • Jaguar F-Type oficiálně oživen, roadsteru se dočkáme za dva roky!: fotka 7
  • Jaguar F-Type oficiálně oživen, roadsteru se dočkáme za dva roky!: fotka 8
  • Jaguar F-Type oficiálně oživen, roadsteru se dočkáme za dva roky!: fotka 9
  • Jaguar F-Type oficiálně oživen, roadsteru se dočkáme za dva roky!: fotka 10
  • Jaguar F-Type oficiálně oživen, roadsteru se dočkáme za dva roky!: fotka 11
  • Jaguar F-Type oficiálně oživen, roadsteru se dočkáme za dva roky!: fotka 12

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Sem s tím! Pekelná Micinka 01.06.2010  17:46
Re: Sem s tím! Pekelná Micinka 01.06.2010  17:34
Re: Sem s tím! Aleš Jungmann (Auto.cz) 01.06.2010  17:06
Re: Sem s tím! Pekelná Micinka 01.06.2010  16:22
Sem s tím! oIoo 01.06.2010  14:12
Vstoupit do diskuse ›