Ženeva 2011: Irmscher 7 Selectra
Ženeva, to naštěstí nejsou jen vytuněné Cayenny, najde se zde i dost jiných zajímavých novinek. Tak třebá...elektrický roadster od Irmscheru.
Ten navazuje na dva roky starý benzinový model 7 Turbo, jakousi německou konkurenci pro Caterham.
Jedná se o roadster vyznačující se mimořádně lehkou konstrukcí a hmotností jen 725 kg. Ve vrcholné specifikaci s dvoulitrovým turbomotorem o výkonu 265 koní to dává docela zajímavý poměr hmotnost/výkon.
Jenže technika jde dopředu a chutě zákazníků se mění, tak proč si nezkusit na stejném základě vystřihnout i něco méně konvenčního? Novinka se jmenuje Irmscher 7 Selectra a pohání jí stejnosměrný elektromtotor pracující s napětím 144V. Jeho nejvyšší výkon je o něco skromnější, jen 175 kW (238 koní), ovšem může se pochlubit dvojnásobným točivým momentem, masivními 800 Nm! To by neoficiálně měla být největší porce Newtonmetrů u běžně prodávaných elektrických osobních aut.
Akumulátory jsou lithium-železo-fosfátové (LiFePo), což je relativně mladý typ akumulátoru který je netoxický, bezpečný, ne tolik náchylný na nízké teploty a je také schopen dodávat vysoký proud při špičkových odběrech. Má i pár nevýhod, jako třeba rychlé zkracování životnosti při rychlonabíjení, ale obecně je považován za jednu z možných cest při budování naší elektromobilní budoucnosti.
Dojezd sporťáku by měl být až 200 kilometrů, při plné zátěži to však bude něco kolem pětiny této vzdálenosti. Irmscher plánuje 7 Selectru prodávat možná ještě letos a to za cenu pod 90 tisíc EUR (2,2 milionu Kč). Pro srovnání, benzinový 7 Turbo o výkonu 210 koní může být váš už nyní a to za 55.900 EUR (1,4 milionu Kč).
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: Váha | Maxima11111 | 11.04.2011 10:53 |
Váha | Maxima11111 | 11.04.2011 10:45 |
Vstoupit do diskuse › |