Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky

Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: titulní fotka Osmiválec nám Infiniti do Evropy neposlalo, místo nejvýkonnější verze řady M tak u nás na jaře zaujme 364koňový hybrid.

Infiniti si je dobře vědomo toho, že topmodel řady M s osmiválcem 5,6 l o výkonu 426 k (313 kW) by byl pro chystaný 120g limit CO2 na automobilku hotovou pohromou, proto v Evropě nabídka benzinových motorů končí a zároveň začíná na 3,7litrovém šestiválci. Ten má výkon 320 koní při sympatických 7000 otáčkách a točivý moment 360 Nm při 5200 otáčkách.

Na auto na pomezí luxusní třídy motorizace tak „na hraně“ $5$ , ale co, downsizují dneska všichni. Ovšem situace se změní na jaře, kdy nabídku doplní už dříve avizovaný hybridní model M35h. Japonská automobilka dnes oficiálně oznámila většinu jeho parametrů.

První, co určitě potěší, je fakt, že Mko se systémem Direct Response Hybrid váží méně, než varianta M30d s renaulťáckým turbodieselem – „jen“ 1830 kg namísto 1900 kg. Současně se podařilo snížit koeficient odporu vzduchu z 0,27 na 0,26 a emise CO2 mají u tohoto drobečka činit v kombinovaném režimu jen 162 g/km.

Vás ale bude určitě mnohem více zajímat info o motoru. Tedy motorech. Jak název auta napovídá, vůz pohání šestiválec 3,5 l o výkonu 306 k (225 kW), jemuž pomáhá elektromotor s maximem 68 k (50 kW). Hybridní agregát pak disponuje celkovým výkonem slušných 364 k (268 kW), což sedanu umožní zrychlení z klidu na stovku za solidních 5,5 s. Elektromotor současně odvádí dobrou práci v nízkých otáčkách, kde nejsou atmosféry zrovna dvakrát jisté v kramflecích – už v 1170 otáčkách má M35h k dispozici 270 Nm točivého momentu.

V tuto chvíli bychom mohli pro srovnání zabrousit ke konkurenci – Lexus LS 600h má sice pětilitrový osmiválec s 394 k (290 kW) s 520 Nm, ale váží nejméně 2290 kg, tedy o monstrózních 460 kg více. Není tedy divu, že lexus udělá stovku až za 6,3 s a má v kombinovaném režimu 218 g CO2/km. Jasně, jeho pružnost a kultivovanost bude o trochu jinde, ale nemohu se opět ubránit dojmu, že méně je někdy více… Tohle infiniti doučasně deklasuje všemi svými parametry i menší Lexus GS 450h s 297koňovým třiapůllitrem, vážící nejméně 1865 kg, jenž umí stovku za 5,9 s a má emize 179 g/km. Na poli hybridních aut se nám schyluje k pořádné bitvě.

Fotogalerie

  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 1
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 2
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 3
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 4
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 5
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 6
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 7
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 8
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 9
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 10
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 11
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 12
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 13
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 14
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 15
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 16
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 17
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 18
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 19
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 20
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 21
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 22
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 23
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 24
  • Infiniti M35h: nový vrchol evropské nabídky: fotka 25

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Infiniti Doyle 26.01.2011  08:26
Vstoupit do diskuse ›