Imperia GP: belgická značka se vrací
Po šedesáti letech se na silnice vrátí belgická značka Imperia, a to s velmi povedeným kupátkem GP.
Říká vám něco značka Imperia? Bez obav, mně také ne.
Belgický výrobce, který sice brzo začal (1900), ale také brzo skončil
(1950). Ale v roce 2008 začaly přípravy na návrat tohoto jména do života
a minulý měsíc bylo na belgickém autosalonu oznámeno její
znovuoživení.
Imperia bude od příštího roku vyrábět zatím jediný, retrospektivně
laděný model GP, jenž je takovou esencí designu Wiesmannu a Morganu, to nás
ale nejspíš urážet nebude. Pokud byste ho ale odhadovali na nějaký
ten 4,0+litrový osmiválec, pak asi budete zklamaní. Pohon bude totiž
zajišťovat plug-in hybridní ústrojí, tvořené přeplňovanou benzinovou
šestnáctistovkou a elektromotorem. Nebo elektromotorem a benzinovou
šestnáctistovkou? V tomto případě to není zase tak jednoznačné, jisté
pouze je, že by se to neobešlo bez Li-Pol akumulátorů.
Spalovací motor dodá zadním 18" kolům 210 k (154 kW) a 250 Nm, elektromotor přidá 136 k (100 kW) a zatím blíže neurčenou porci newtonmetrů. Při zrychlení si budete moci vybrat, zda necháte sprintovat celý hybrid nebo jen elektromotor a v závislosti na tom uvidíte na rychloměru stovku buď za 4,0 nebo za 6,0 s.
Slušné parametry, co říkáte? A to ještě nevíte, že by mělo mí GP kombinovanou spotřebu 1,9 l na 100 km a emise pod 50 g/km. Na jedno nabití akumulátorů ujede ale kupé jen hubených 70 km a dobití trvá 4,5 hodiny. Zájemci by měli počítat s cenou lehce přes 120 tisíc euro.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
50/50 | none | 18.02.2011 19:11 |
cena | porny | 18.02.2011 16:56 |
... | Riki_ZX7R | 18.02.2011 10:51 |
Vstoupit do diskuse › |