Hyundai Veloster Midship: Tři stovky okřídlených koní za zády

Hyundai Veloster Midship: Tři stovky okřídlených koní za zády: titulní fotka Kromě sériového Grandeuru a prototypu luxusního AG si Hyundai na domácí autosalon v Busanu přichystal opravdovou lahůdku: Veloster Midship.

Co je na Velosteru zajímavého? Někomu přijde takový design, jiný jej pro komplikovanost odsuzuje. Obyčejný model není kupé, ale spíš hatchback a jeho jízdní vlastnosti rozhodně nesplňují to, co možná naznačuje originální vzhled. Midship je ovšem trochu jinde. Nebudeme se zabývat tím, že „ship“ znamená vlastně v překladu loď nebo koráb a narážet na trochu houpavý podvozek produkčních verzí. Tady je důležitá první část názvu, tedy „mid“. Tahle šedomodročervená raketa má totiž motor uprostřed! Podle něj dostala i interní kód RM (rear-mid) a sama automobilka celým slovem „midship“ právě popisuje jeho uložení. No budiž.

Hyundai se zatím pochlubil jenom jedinou oficiální fotkou. Z ní je patrné, že ze sériového Velosteru toho zas až tak moc nezbylo. Možná silueta karoserie, ale to je tak všechno. Blatníky se žádně natáhly a hlavně zmizelo zadní okno, protože v těch místech se nachází pohonná jednotka. A taky docela velké křídlo. Srdcem auta je známý benzinový dvoulitr řady Theta s přímým vstřikem (GDI). Samozřejmě ho dopuje turbo. Klusá v něm takřka třísethlavé stádo koní, tedy správně 220 kW. A není to málo? Myslíme, že by tahle porce mohla k nevšedním zážitkům za volantem stačit. Speciál má však také zesílený podvozek a lehčí hliníkové zavěšení.

Zní to jako kdyby byl určen pro soutěže dávno zaniklé skupiny B. Škoda, že už se podobná monstra na erzetách nemohou prohánět, byť za mořem Velostery Turbo jezdí rallye i rallyekros, ale vypadají trochu civilněji. Se soutěžemi však leccos společné má, postavili ho totiž stejní lidé, kteří vyvíjeli i20 WRC. Firemní High Performance Team vedou Im Sebin a Hwang Injin. A jsme doma! Motor hřmí za zády dvoučlenné posádky, pro více lidí tu jaksi není místo. Proč taky? Jeho pozice uprostřed pochopitelně nahrává jízdním vlastnostem a ovládání v zatáčkách, kde určitě Midship sedí jako přibitý. A také rozložení hmotnosti.

Člověk si při pohledu na tenhle bolid z jižní části Korejského poloostrova vzpomene na Renault 5 Turbo nebo neméně šíleného pokračovatele Clio Sport V6. Jihokorejec se však vyrábět bohužel nebude, slouží zase jenom jako ukázka toto, čeho jsou konstruktéři závodního týmu schopni. Není to trochu škoda?

Fotogalerie

  • Hyundai Veloster Midship: Tři stovky okřídlených koní za zády: fotka 1

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.