Paříž 2010 živě: Hyundai i20 - tuning od Brabusu na továrním stánku
Hyundai nás opravdu nepřestává překvapovat - v Paříži se možná formuje základ evropské tuningové scény pro korejské značky, a to přímo s posvěcením fabriky.
Musím se přiznat, že se mi, asi jako jedinému člověku v Evropě, jak
jsem tak pochytil ve svém okolí, velmi líbil Hyundai Coupe první generace a
i se druhou jsem se rád svezl, přestože to nebyl zrovna etalon třídy.
Oceňoval jsem prostě u Korejců snahu, která pro mě určitě vyvrcholila
uvedením zadokolkového genesisu do Evropy.
Ale Hyundai do toho očividně šlape na všech frontách – uvědomuje si
asi důležitost evropské tuningové scény a tak kontaktoval jedno
z největších jmen na evropské aftermarketové scéně – Brabus, aby se
podíval na zoubek malému hatchbacku i20. Výsledkem je verze i20 Sport
Edition, která vznikla ve spolupráci Hyundai R&D a CRD (Car Research and
Development), což je součást koncernu Brabus, zahrnující mimochodem
i značku Startech). Označení CRD na SPZ tedy naštěstí neznamená, že jde
o dieselovou verzi.
To je ta dobrá zpráva. Tou druhou, méně dobrou, je, že obě firmy vývoji moc nedaly a tak jde čistě jen o optiku. Ta zahrnuje nové nárazníky, vytažené blatníky, nástavce prahů a střešní křidélko, černé podbarvení optiky světlometů, tmavá zadní okna, 17" kola s pneumatikami Yokohama a červené brzdové třmeny. Interiér se nese v barevné kombinaci černá/oranžová, najdete v něm kvalitnější materiály včetně kůže na sedadlech Recaro, středovém panelu a dveřích.
Tohle ale není jen studie, Hyundai tohle auto nabídne v limitované edici, a to jak se třemi, tak s pěti dveřmi. V jaké motorické specifikaci bude upřesněno později. Jenže marná sláva – to co vypadalo zpočátku velmi zajímavě, minimálně co se účastníků projektu týče, se nakonec nějak rozplizlo. Nebo jsem jediný, kdo při vyřknutí slova Brabus, popřípadě tuning, hledá v první řadě změny na podvozku, brzdách a motoru?
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.