Husqvarna SMS630 a TE630 – pod taktovkou BMW
Pod dozorem mnichovského velikána vypustila letos Husqvarna do prodeje dva nové modely. Jsou jimi endurácká TE630 a motardová SMS630. Pojďme se podívat, co přinášejí tyto dvojčata nového.
Svým zaměřením se obě motorky orientují spíše na rekreační ježdění, než aby se draly na závodní tratě. Výkon čtyřtaktního jednoválce o zdvihovém objemu 600 ccm sice továrna nezveřejnila, ale podle jistých zdrojů by měl být přibližně o 20% vyšší, než u předchozího modelu 610. Určitě potěší dvanáctilitrová nádrž, která slibuje celkem slušný dojezd, což není u této kategorie tak obvyklé. O dávkování paliva se stará precizně vyladěné elektronické vstřikování Mikuni D45.
Rám endura i motardu je svařen z ocelových trubek, jinak se celková stavba pochopitelně liší. Přední obrácená vidlice má u TE630 o 20 mm vyšší zdvih a sedlo je položeno o 35 mm výše. Zdvih zadního tlumiče Sachs je vyšší dokonce o 30 mm. To zajišťuje lepší průchodnost terénem, kterou nemusí motard disponovat.
Na první pohled se motorky liší ve třech skutečnostech. První je počet výfuků, enduro vydechuje kvůli úspoře hmotnosti jednou koncovkou, zatímco motard si může dovolit koncovky dvě. Jejich vzhled je otázkou vkusu, faktem však zůstává, že působí možná až moc mohutně. Druhou odlišností jsou rozměry kol. Terénní Huska má vepředu tradiční endurácké rozměry 90/90–21, vzadu 140/80–18. Silniční verze jezdí na civilních 120/70–17 a 150/60–17. Posledním patrným rozdílem jsou přední brzdy. Na SMS se dme pýchou radiální čtyřpístek Brembo, který se zakusuje do kotouče o průměru 320 mm. TE váží bez náplní rovných 150 kg. SMS přibralo, i díky dvěma koncovkám výfuků, navíc 8 kg.
V současné době lze oba modely pořídit za akční cenu 166 500 Kč (TE630), potažmo 173 700 Kč (SMS630), což zní vzhledem ke značce a kvalitě zpracování velmi lákavě. Ovšem až první prodeje ukážou, jestli dalo BMW Husqvarně ten správný směr.
Video
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.