Horex VR6: přeplňovaný šestiválec oživuje zašlou slávu

Horex VR6: přeplňovaný šestiválec oživuje zašlou slávu: titulní fotka Nově založená společnost Horex GmbH chce pod jménem slavné německé značky oživit výrobu motocyklů a její první stroj jasně naznačuje, že se nebude jednat o mopedy.

Původní značka Horex byla založena v roce 1923 a v její nabídce byla řada motocyklů s motory o objemu od 250 do 800 cm3. Historie této společnosti se uzavřela v roce 1960, kdy ji převzal Daimler-Benz a výrobu motocyklů ukončil.

Za reinkarnací značky Horex stojí Clemens Neese a Frank Fischer, kteří v roce 2007 odkoupili práva na její používání. Ve stejném roce byl dokončen projekt pohonné jednotky motocyklu, který má oživit zašlou slávu tradiční německé značky.

Srdcem nového Horexu je vidlicový šestiválec, jehož dvě řady válců svírají úhel 15 stupňů. Motor o objemu 1218 cm3 je vybaven třemi vačkovými hřídeli, kdy ta prostřední zároveň ovládá sací ventily předních válců a výfukové ventily zadních válců. Kompaktní pohonná jednotka s celkovou šířkou 429 mm má spojovat vlastnosti vidlicového a řadového motoru.

Kompresorem přeplňovaný šestiválec má nabízet výkon od 175 koní (128,7 kW) do 200 koní (147,1 kW) dostupný okolo 8500 otáček. Maximální točivý moment má mít hodnotu 150 Nm. Síla motoru je přenášena na zadní jednostranně uchycené kolo prostřednictvím šestistupňové převodovky a ozubeného řemenu.

Motor Horexu je zavěšen v hliníkovém rámu s ocelovou hlavou uchycení přední vidlice. Vzhledem k objemu motoru a jeho šesti válcům se může nový naháč pochlubit i poměrně přijatelnou hmotností okolo 240 kg. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a se zkrocením Horexu bude jezdci pomáhat standardně montované ABS.

Na designu motocyklu, jehož výroba bude probíhat ve spolupráci s Weber Automotive, se podílel Peter Naumann, nezávislý průmyslový designér a profesor na mnichovské univerzitě. Prodej nového Horexu se má rozběhnout koncem roku 2011 v Německu, Rakousku a Švýcarsku. V následujícím roce chce společnost zahájit prodej i v dalších evropských státech.

Fotogalerie

  • Horex VR6: přeplňovaný šestiválec oživuje zašlou slávu: fotka 1
  • Horex VR6: přeplňovaný šestiválec oživuje zašlou slávu: fotka 2
  • Horex VR6: přeplňovaný šestiválec oživuje zašlou slávu: fotka 3
  • Horex VR6: přeplňovaný šestiválec oživuje zašlou slávu: fotka 4
  • Horex VR6: přeplňovaný šestiválec oživuje zašlou slávu: fotka 5
  • Horex VR6: přeplňovaný šestiválec oživuje zašlou slávu: fotka 6
  • Horex VR6: přeplňovaný šestiválec oživuje zašlou slávu: fotka 7
  • Horex VR6: přeplňovaný šestiválec oživuje zašlou slávu: fotka 8
  • Horex VR6: přeplňovaný šestiválec oživuje zašlou slávu: fotka 9
  • Horex VR6: přeplňovaný šestiválec oživuje zašlou slávu: fotka 10
  • Horex VR6: přeplňovaný šestiválec oživuje zašlou slávu: fotka 11
  • Horex VR6: přeplňovaný šestiválec oživuje zašlou slávu: fotka 12


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: FGR Hrubis 25.06.2010  09:15
Re: FGR Roman Daněk (Autofun.cz) 25.06.2010  09:01
FGR Hrubis 25.06.2010  08:14
Vstoupit do diskuse ›