Diskuse: Honda testuje ABS i na supersportovní CBR600RR

zpět na článek
  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: Jo

    17.06.08 23:48 Reagovat

    zajimavy nazor... jenom bych podotknul to, ze auto ma 4 kola a do zatacky se nenaklani. takze srovnavat sportovni auta se sportovnimi motocykli bychom asi nemeli. A navic sportovni motorky jsou opravdu sportovni, ne jako Fabia RS nebo Octavia RS. A ty nejsportovnejsi auta maji casto nastavenou elektroniku tak, ze spis nezasahne, i kdyz uz by si to clovek pral... (napr. Porsche Carrera GT3)

  • Messtor

    U supersportů nesmysl

    17.06.08 13:20 Reagovat

    Já myslim, že u supersportovních motorek je to nesmysl....většinou se s nima jezdí poměrně ostře, a často si je pořizujou lidi, co se rádi semtam sklouznou i po okruzích. Nedovedu si představit, že jdu ostře na brzdy a páčka mi začne proskakovat v prstech a já se vesele * dál....leda že by bylo ABS "posazený" až opravdu na hranici prokluzu NA ROVINĚ.
    Pak ale ztrácí smysl při brždění v zatáčkách...v náklonu se motorka při brždění staví do roviny...to je hlavní problém, nikoliv adheze předního kola. ABS nastavený "na rovinu" by jí srovnalo taky....nastavený "do zatáček" by zase skoro nemělo účinnost, navíc každej zkušenější jezdec je naučenej s tou brzdou v krizových situacích zacházet tak citlivě, jak potřebuje, a nezkušenýho to stejně nezachrání.
    Leda by soudruzi u HOndy vymyslely adaptivní ABS podle náklonu motorky např., ale i tak by to bylo hodně diskutabilní.....

  • Steve 320i 137

    Jo

    17.06.08 08:43 Reagovat

    Myslím, že je to krok vpřed - u sportovních aut také dříve ABS nebylo a dnes je v základu u všech!!! A co se týče brzdných drah - to přeci závisí na nastavení aktivace ABS... JÁ JSEM PRO ABS NANDAT I NA KOČÁRKY >:-[]

zpět na článek