Honda S2000 – třetí omlazení
Kultovní japonský roadster prošel v pořadí již třetí důkladnější modernizací. Jak dlouho mu ještě má vydržet?
Asi vás to překvapí, ale roadster Honda S2000 už je v automobilovém kmetském věku, vždyť debutoval už v roce 1999 na autosalonu v Ženevě, oslavil tedy před pár týdny deváté narozeniny. Ale Japonci rozhodně tenhle model neudržují při životě jen „na přístrojích“, je i díky průběžným modernizacím stále vitální až až, a to nejen díky vysokootáčkové pile 2.0 VTEC, která disponuje výkonem 240 k (177 kW) při 8300 otáčkách, což mimochodem představuje i po těch letech rekord co se litrového výkonu (120 k/litr) týče.
Už v roce 2002 prošlo esko úpravami podvozku a v rámci faceliftu v roce 2005 došlo k dalšímu vylepšení šasi společně se zvýšením tuhosti karoserie. A nyní nastal čas další důkladnější modifikace. Auto dostalo nové tlumiče i pružiny a k nim silnější stabilizátory, což má zlepšit stabilitu, ovladatelnost i komunikativnost řízení. O něco pevnější je opět karoserie a co se vzhledu týče, nečekejte žádné výrazné rozdíly. Inovovaná S2K má prakticky pouze nový pětipaprskový design kol a zvolit je možné ze tří barevných verzí sedadel. Posledním viditelným rozdílem oproti dosavadním verzím je nový tvar oblouku za sedadly s lepší schopností ochránit posádku při převrácení.
Současné vyladění vozu se shoduje s nejnovější variantou S2000 Type S, která tvoří vrchol nabídky na japonském trhu, avšak s motorem o objemu 2,2 l. Není pochyb, že má tohle auto automobilovým nadšencům stále co nabídnout, ale ruku na srdce – už by to chtělo nástupce…
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: S2000 | Remus1 | 01.06.2009 20:31 |
Re: S2000 | King | 03.04.2008 14:05 |
S2000 | %Well | 26.03.2008 18:58 |
Re: PROC? | King | 22.03.2008 12:55 |
PROC? | razzorr23 | 21.03.2008 23:12 |
sen | %knuflhex | 21.03.2008 09:47 |
Vstoupit do diskuse › |