Miimo: první honda, co nepotřebuje řidiče

Miimo: první honda, co nepotřebuje řidiče: titulní fotka Nejnovější model Hondy je opravdová pecka - sám ví, kudy a kam jet. Je to totiž elektrická robotická sekačka.

Být univerzálním výrobcem téměř všeho, co má motor, což je případ Hondy, má svá úskalí. Při plamenných diskuzích pak není nouze o pubertální hlášky, že by se místo stavby aut (motorek) měla raději věnovat výhradně výrobě (třeba) sekaček. Tyhle hlasy nejspíš vyslyšeny nebudou, faktem ovšem je, že zatímco na nové NSX si musíme ještě dva roky počkat, do půl roku tu bude NSX mezi sekačkami.

Jmenuje se sice dost nevinně – Miimo, ale tím se nenechte uchlácholit, je to pekelný stroj. $1$ Jedná se o elektrickou robotickou sekačku, která na jedno nabití zvládne v nejvyšší specifikaci pokořit až 3000 m2 trávníku, což odpovídá zhruba ploše poloviny fotbalového hřiště.

Je určena na každodenní šichtu, zvláště pokud bude vlhká sezona, trávník totiž zkracuje každou jízdou jen o 2–3 mm, což vytváří tak malé kousky, že není třeba je sbírat do koše, jejich rozklad na zemi v místě posekání vyživuje půdu a pomáhá zlepšovat kvalitu trávníku.

Ani zde se nezapře japonská obliba v high-tech – v prostoru sekacích nožů má miimo ventilátor, jenž napřimuje trávu, aby bylo sekání co nejpreciznější. Zvládá sekat ve svahu se sklonem do 24 stupňů a nemůže chybět ani dotykový senzor, jenž odhalí na trávníku překážku a vyhne se jí. Lze také nastavit tři režimy sečení – náhodný, směrový a kombinovaný.

Aby se zabránilo úrazům, sekačka se při zvednutí z trávníku vypne a nože se roztočí opět až po zadání PIN kódu, takže je v případě ukradení nepoužitelná. Když se Li-Ion akumulátory vybijí, sama zajede do dokovací stanice načerpat šťávu. K jejímu fungování stačí pouze pod zem zakopat (nebo do trávy položit) drát, jenž vymezuje plochu sekání.

Prodej bude v Evropě zahájen už zkraje roku 2013, takže po skončení letošní sekací sezony můžete svojí starou a totálně out šunku odvézt na sběrný dvůr.

Fotogalerie

  • Miimo: první honda, co nepotřebuje řidiče: fotka 1
  • Miimo: první honda, co nepotřebuje řidiče: fotka 2
  • Miimo: první honda, co nepotřebuje řidiče: fotka 3
  • Miimo: první honda, co nepotřebuje řidiče: fotka 4
  • Miimo: první honda, co nepotřebuje řidiče: fotka 5

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.