Honda HSV-010 GT: první vítězství a první double v Super GT

Honda HSV-010 GT: první vítězství a první double v Super GT: titulní fotka Závoďák na bázi ukončeného projektu nástupce NSX ve své první sezoně v Super GT docela slušně řádí.

Honda měla svůj nový supersport, jenž by se díky točivému motoru V10 stal nejvýkonnějším japonským superautem všech dob, před dokončením v nejhorší možné chvíli – s příchodem ekonomické krize. To způsobilo očekávané – zastavení projektu bez šance na oživení (i když Auto Bild tvrdí něco jiného…)

Nicméně um inženýrů neskončil v koši beze zbytku – z projektu HSV (Honda Sports Velocity) vznikl alespoň závodní speciál pro závody Super GT, jenž si letos odbývá svou premiéru poté, co byly zakázány vozy s motorem uprostřed (NSX). Premiérová sezona obvykle bývá taková všelijaká, říká se tomu „ladění auta“ a „sbírání zkušeností“. Ne tak u HSV, tam se očividně ani neladí, ani nesbírají zkušenosti s pro Hondu v této disciplíně úplně novou koncepcí – letošní sezona se přehoupla do druhé poloviny a „háesvéčko“ je v ní opravdu vidět.

Zatím se odjelo pět závodů a HSV-010 vyhrálo dva z nich! Hned ve druhém v Okayamě si pro vítězství suverénně dojel vůz týmu Weider a naposledy měla Honda důvod k oslavám v minulém, pátém závodě na okruhu Sugo, kdy si to o vítězství ve strhujícím závěru rozdaly HSV týmů Weider a Keihin, přičemž větší radost měli nakonec ti posledně jmenovaní. Ačkoli k tomu mohlo dojít jen díky technické závadě vedoucího Nissanu GT-R, závody nejsou jen o rychlosti, ale i o výdrži techniky.

Velmi slibný je pro letošního nováčka o dosavadní vývoj šampionátu, tým Weider je po pátém závodě z devíti na druhém místě, pouhý bod za vedoucím Lexusem SC430 týmu Eneos. O to více asi můžeme litovat, že nové superauto do Hondy neuvidíme na silnicích.

TIP: Pod Lupou: Honda NSX – supersport ze země vycházejícího slunce

Fotogalerie

  • Honda HSV-010 GT: první vítězství a první double v Super GT: fotka 1
  • Honda HSV-010 GT: první vítězství a první double v Super GT: fotka 2
  • Honda HSV-010 GT: první vítězství a první double v Super GT: fotka 3
  • Honda HSV-010 GT: první vítězství a první double v Super GT: fotka 4
  • Honda HSV-010 GT: první vítězství a první double v Super GT: fotka 6
  • Honda HSV-010 GT: první vítězství a první double v Super GT: fotka 7
  • Honda HSV-010 GT: první vítězství a první double v Super GT: fotka 8
  • Honda HSV-010 GT: první vítězství a první double v Super GT: fotka 9
  • Honda HSV-010 GT: první vítězství a první double v Super GT: fotka 10
  • Honda HSV-010 GT: první vítězství a první double v Super GT: fotka 11
  • Honda HSV-010 GT: první vítězství a první double v Super GT: fotka 12
  • Honda HSV-010 GT: první vítězství a první double v Super GT: fotka 13
  • Honda HSV-010 GT: první vítězství a první double v Super GT: fotka 14
  • Honda HSV-010 GT: první vítězství a první double v Super GT: fotka 15
  • Honda HSV-010 GT: první vítězství a první double v Super GT: fotka 16
  • Honda HSV-010 GT: první vítězství a první double v Super GT: fotka 17
  • Honda HSV-010 GT: první vítězství a první double v Super GT: fotka 18
  • Honda HSV-010 GT: první vítězství a první double v Super GT: fotka 19
  • Honda HSV-010 GT: první vítězství a první double v Super GT: fotka 20
  • Honda HSV-010 GT: první vítězství a první double v Super GT: fotka 21

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Super GT Ambrose 12.08.2010  18:08
Re: Super GT King 12.08.2010  18:04
mhmm, oIoo 12.08.2010  13:51
Re: Super GT TeeJay 12.08.2010  13:41
Re: Super GT Hrubis 12.08.2010  11:25
Super GT TeeJay 12.08.2010  09:41
Vstoupit do diskuse ›