Honda HSV-010 pro Super GT oficiálně odhalena
Zmrtvýchvstalý nástupce Hondy NSX se ve verzi pro okruhové závody japonského šampionátu Super GT představuje v kompletní specifikaci. Chybí už jen válečné zbarvení jednotlivých týmů.
Jak už jsme vás koncem loňského roku informovali, Honda se po stopnutí programu výroby supersportu v motorem V10 rozhodla jeho know-how využít alespoň na závodních okruzích. A nyní nadešel čas odhalení kompletní specifikace HSV-010 (Honda Sports Velocity), tak se pojďte zasnít…
Pro potřeby závodění byl zavržen vývoj závodního motoru na bázi dokončeného desetiválce na místo toho Honda sáhla po již vyvinutém osmiválci, používaném ve formuli Nippon. Podélně uložený atmosférický motor s rozvodem DOHC, čtyřventilovou technikou, suchou klikovou skříní a vstřikováním paliva Honda PGM-FI má úhel sevření válců 90 stupňů, vrtání a zdvih 93×62,5 a objem 3397 cm3. Jeho výkon činí nejméně 500 koní (368 kW), maximum točivého momentu činí nejméně 392 Nm, což bude asi při váze lehce přes 1100 kg docela zajímavé. Vůz je dlouhý 4675 mm a široký rovné dva metry, přičemž spočívá na rozvoru 2700 mm.
Ačkoli má kupé elektrický posilovač řízení, pedál plynu spojuje s klapkou lanko, sekvenční převodovka Ricardo se ovládá pádly pod volantem. Přední kola obouvají pneumatiky 330/40 R18, zadní pak 330/45 R 17. Pod všemi ráfky najdete vnitřně chlazené kotouče. Vůz má vpředu i vzadu zavěšení kol na dvojitých příčných ramenech, doplněné stabilizátory.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: co takhle civilní? | Pepyček | 19.01.2010 18:28 |
Re: co takhle civilní? | King | 19.01.2010 17:58 |
co takhle civilní? | od | 19.01.2010 11:25 |
Bravo Honda ! | Sparrow | 19.01.2010 09:55 |
Vstoupit do diskuse › |