Honda FCX a vodní bitva mezi agenty
Hodnocení
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
paradni!!! | %Koenigsegg <3 | 31.05.2008 17:56 |
Cheche | DBS | 28.05.2008 17:49 |
Super | King | 28.05.2008 10:54 |
Vstoupit do diskuse › |
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
paradni!!! | %Koenigsegg <3 | 31.05.2008 17:56 |
Cheche | DBS | 28.05.2008 17:49 |
Super | King | 28.05.2008 10:54 |
Vstoupit do diskuse › |
Krátký televizní spot se snaží přiblížit, jako výhodu v budoucnosti budou mít auta na palivové články a jak by asi vypadaly přestřelky agentů, kdyby se používala jen voda.
Na loňském autosalonu v Los Angeles představila automobilka Honda sériovou podobu automobilu, který se jako koncept FCX (Fuel Cell eXperimental) několik let prezentoval po celém světě.
Čtyřdveřový automobil je vybaven kompaktním palivovým článkem (o 65 procent menším ve srovnání s konceptem) umístěným uprostřed vozu, produkujícím 100 kW (136 k), což je o 14 kW (19 k) více, než měla původní studie. Systém doplňují lithium-ion akumulátory, nádrž na 17 l vodíku a synchronní elektromotor s výkonem 100 kW (136 k) a maximálním točivým momentem 256 Nm. Další elektrickou energii Honda získává regenerací kinetické energie při brzdění nebo zpomalování.
Automobilka uvádí, že FCX Clarity je tak úsporná, že když bychom ji chtěli srovnávat s automobilem vybaveným klasickým zážehovým motorem, musel by mít spotřebu 3,46 l/100 km. Svými rozměry (4835×1845×1470 mm i hmotností (1625 kg) zapadá mezi modely Accord a Legend.