Honda FC Sport: zdivočelé FCX
Jestli bude takhle vypadat vodíková budoucnost supersportovních aut, tak už se té neradostné doby bojíme o dost míň.
Honda nemá v aktuálním ani plánovaném portfoliu modelů auto, které by jí letos vycházelo k představení na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles, i přesto ale dokázala překvapit, a to pro nás poměrně příjemně – studií supersportovního auta FC Sport.
Nebojte se ale, nejde o další designérský pokus navázat na kultovní NSX, teď nahlížíme do vzdálenější budoucnosti. Zatímco se budeme po silnicích neslyšně prohánět ve vozech jako je Honda FCX Clarity, poháněných energií získanou z vodíkových palivových článků, protože ropa už prostě nebude, japonská automobilka by mohla být světovým leaderem i v implementaci této technologie do supersportovního auta. A právě na vizi takového modelu se právě díváme.
Jmenuje se FC Sport a označení FC (fuel cell) hovoří za vše. Karoserie vyrobená z lehkých bioplastů má základní rysy již zmíněného, dnes již „sériově“ vyráběného a „běžně“ prodávaného modelu FCX Clarity, protažená záď ale současně trochu evokuje legendární Lamborghini Diablo. Bílá karoserie má evokovat ekologickou čistotu, kontrast s tmavými skly a černými koly by měl upozornit, že vůz současně disponuje vysokým výkonem. Interiér je sice očím návštěvníků výstavy skryt, ale my víme, že designéři Hondy uvažují o třímístné konfiguraci ve stylu McLarenu F1 – s řidičem sedícím uprostřed a pasažéry po stranách za sebou.
FC Sport bude mít hmotnost rozloženou tak, jak se na pořádný sporťák sluší. Palivové články budou umístěny mezi zadními sedadly, akumulátory najdou své místo přesně uprostřed vozu a elektromotor bude pracovat pod kapotou vpředu. Dvě nádrže se stlačeným vodíkem jsou viditelně uloženy v zadní části vozu, což má upozorňovat na použitou techniku a budit stejný „techno“ dojem jako „naked bikes“. Záď vozu končící rozměrným šestiúhelníkem nese chladiče palivových článků.
Hezká fantasmagorie, říkáte si? Tak to pozor – tohle auto nevzniklo při odpoledním kafíčku a debatě na téma „co udělat na L.A. Auto Show, aby nás to nestálo moc času“. Podle tvrzení Hondy využívá techniku stávajícího FCX Clarity, které však současnosti chybí jen jedno (to nejpodstatnější pro supersport) – vysoký výkon.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
rtoiutye | Pharme540 | 21.01.2013 05:31 |
epioweyu | Pharmd451 | 21.01.2013 05:31 |
rwwwoyrr | Pharma416 | 21.01.2013 05:30 |
Re: mno... | King | 24.11.2008 11:15 |
Re: mno... | King | 24.11.2008 11:14 |
Re: mno... | dgfs | 24.11.2008 07:39 |
Re: mno... | %Well | 22.11.2008 18:54 |
Re: mno... | TeeJay | 21.11.2008 11:40 |
Re: mno... | %babo | 21.11.2008 11:32 |
Re: mno... | King | 21.11.2008 08:04 |
Re: mno... | %Well | 20.11.2008 23:13 |
Re: ? | TeeJay | 20.11.2008 16:50 |
? | Lokitbaraaaaaaa | 20.11.2008 16:34 |
Re: mno... | Cyber Fox | 20.11.2008 16:33 |
Re: mno... | King | 20.11.2008 15:18 |
Re: mno... | %babo | 20.11.2008 14:58 |
Re: mno... | King | 20.11.2008 14:43 |
mno... | dgfs | 20.11.2008 13:37 |
Re: Honda Jetix | %babo | 20.11.2008 12:44 |
Honda Jetix | delph | 20.11.2008 12:27 |
Re: paráda | TeeJay | 20.11.2008 11:37 |
paráda | Vajtus | 20.11.2008 11:27 |
Re: ? | Doyle | 20.11.2008 09:57 |
? | Lokitbaraaaaaaa | 20.11.2008 09:27 |
Vstoupit do diskuse › |