Honda CR-Z: nebude to tak zlé

Honda CR-Z: nebude to tak zlé: titulní fotka Honda představí v Detroitu své hybridní kupé až příští týden, teď ale z Japonska přišly doplňující informace, které staví tohle auto do poněkud lepšího světla, než jak vypadalo dosud.

V článku Honda CR-Z: odhalené podrobnosti o japonské verzi jsme vás seznámili s tím, že bude mít tohle malé kupé pod kapotou benzinovou patnáctistovku i-VTEC o výkonu 114 koní při 6000 otáčkách a s točákem 145 Nm při 4800 ot/min. Té bude asistovat elektromotor s příjemnými parametry v nízkých otáčkách (14 k/1500 ot. a 78 Nm/1000 ot.), avšak s nejistým schopnostmi ve využitelných vyšších otáčkách.

Komplet tedy nevypadal úplně nejlépe, ale teď máme k dispozici graf, ukazující průběh křivek výkonu a točivého momentu celého ústrojí 1.5 IMA. A přestože to nezavdává důvod k bouřlivému jásotu, nové „céro“ možná nakonec bude docela schopné. Maximum výkonu totiž činí 124 koní (91 kW) při 6000 otáčkách, což není úplně zlé, zatímco točivý moment vrcholí při nějakých 1300 otáčkách hodnotou 174 Nm. Daleko důležitější ale je, že točivý moment hybridního ústrojí až do 5300 otáček neklesá pod 155 Nm. Tyto parametry by tedy nakonec mohly kupátku propůjčovat slušnou dynamiku, tím spíš, že by mělo mít pohotovostní hmotnost jen 1130 kg.

Zbytečně se materiálem nehýřilo ani na kolech, CR-Z dostalo překvapivě pouze 16" odlehčená kola, obutá do pneumatik 195/55. Řidič bude mít možnost zvolit ze tří jízdních režimů – Eco, Normal a Sport. První dva prakticky odpovídají tomu, co nabízí model Insight, mód Sport ale poskytne ostřejší reakci plynu a spontánnější asistenci IMA a odezvu řízení. Že bychom se nakonec na první hybridní sporťák se šestistupňovým manuálem měli začít těšit?

TIP: Honda CR-Z: odhalené podrobnosti o japonské verzi

TIP: Honda CR-Z: jdeme do finále?

TIP: Tokio 2009: Honda CR-Z – manuální šestikvalt a motor 1.5

Fotogalerie

  • Honda CR-Z: nebude to tak zlé: fotka 1
  • Honda CR-Z: nebude to tak zlé: fotka 2
  • Honda CR-Z: nebude to tak zlé: fotka 3
  • Honda CR-Z: nebude to tak zlé: fotka 4
  • Honda CR-Z: nebude to tak zlé: fotka 5
  • Honda CR-Z: nebude to tak zlé: fotka 6
  • Honda CR-Z: nebude to tak zlé: fotka 7
  • Honda CR-Z: nebude to tak zlé: fotka 8
  • Honda CR-Z: nebude to tak zlé: fotka 9
  • Honda CR-Z: nebude to tak zlé: fotka 10
  • Honda CR-Z: nebude to tak zlé: fotka 11


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Motory riderhenry 09.01.2010  21:41
Re: Motory Flavio 09.01.2010  18:47
Re: Motory riderhenry 09.01.2010  12:13
Re: Motory King 08.01.2010  23:56
Re: Motory riderhenry 08.01.2010  21:42
Re: Motory King 08.01.2010  15:17
Re: Motory King 08.01.2010  15:16
Re: Motory riderhenry 08.01.2010  14:52
Re: Motory riderhenry 08.01.2010  14:51
Re: Motory King 08.01.2010  14:40
Re: Motory King 08.01.2010  14:23
Re: Motory riderhenry 08.01.2010  00:23
Re: Motory Flavio 07.01.2010  23:46
Re: Motory riderhenry 07.01.2010  23:17
Re: Motory King 07.01.2010  22:56
Re: Motory riderhenry 07.01.2010  20:55
joo %omega31 07.01.2010  18:22
Re: Motory babo83 07.01.2010  16:46
Hybridní sporťák Vajtus 07.01.2010  16:43
Re: Motory Vajtus 07.01.2010  16:36
Re: Motory King 07.01.2010  16:20
Re: Motory King 07.01.2010  16:11
Re: Motory Hrubis 07.01.2010  15:55
Re: Motory King 07.01.2010  15:44
slabota mijunior 07.01.2010  14:34
Motory Flavio 07.01.2010  14:13
Re: cr-z vs. crx King 07.01.2010  11:03
cr-z vs. crx od 07.01.2010  10:28
Vstoupit do diskuse ›