Honda CR-Z: odhalené podrobnosti o japonské verzi

Honda CR-Z: odhalené podrobnosti o japonské verzi: titulní fotka Ačkoli se v Japonsku začne kupé Honda CR-Z prodávat až v únoru, jednomu oficiálnímu prospektu se podařilo uniknout. Známe tedy téměř vše podstatné. Výrobce má ale asi o sportovním autě trošku jiné představy, než my.

Honda prezentovala koncept CR-Z jako „lehké hybridní sportovní kupé“. Jestli bude lehké, to se ještě uvidí, hybridní zjevně bude, a že jde o kupé, bylo poznat už z prvních fotografií. Ale o tom „sportovní“ panují trošku pochyby.

Pohonné ústrojí tvoří podle očekávání motor 1.5 i-VTEC, doplněný hybridním ústrojím IMA, a šestistupňový manuál (případně sedmistupňové CVT). Benzinový motor vychází z toho pro model Jazz (z toho, který se do Evropy nevozí), je ale paradoxně méně výkonný – zatímco malé MPV má 119 koní při 6600 otáčkách, CR-Z bude mít jen 114 při 6000 ot/min. Točivý moment 145 Nm při 4800 otáčkách zůstal beze změny. S dynamikou tedy bude muset pomoci elektromotor.

Ten disponuje výkonem 14 k při 1500 ot/min a slušným točákem 78 Nm při 1000 otáčkách. Měl by se tak postarat o slušnou pružnost v nízkých a středních otáčkách a tím pádem i o zajímavou dynamiku v běžném provozu, jenže Hondy známe trošku jinak – jako orgastické vysokootáčkové pily. A nic takového u 114 koní v šesti bohužel čekat nelze. $4$ Vysloveně tragicky pak vypadá papírové zrychlení z klidu na stovku za 9,7 s, které nestačí ani na některé obyčejné béčkové hatche, jako je třeba Hyundai i20. $6$ Jestli bude CR-Z fun-to-drive, zatím říci nemůžeme, nějak extra rychlé ale bohužel rozhodně nebude.

Zatímco váhu auta zdroje z Japonska neuvádějí, víme už finální rozměry kupátka. Délka 4080 mm malinko převyšuje obvyklý standard segmentu B, šířka 1740 mm představuje obvyklý rozměr a výška 1395 mm z CR-Z udělá jedno z nejnižších aut na trhu. To vše spočívá na poměrně krátkém rozvoru 2435 mm, jenž by měl zajistit obratnost a ovladatelnost. Prospekt navíc ukazuje, že se finální verze od původního konceptu CR-Z prakticky neliší.

Uvidíme, jak dopadne osobní setkání s japonskou novinkou, jedno ale můžeme říci s jistotou – taková sportovní honda, jak je za posledních 20 let známe, to určitě nebude. Spíše než na hybridní sporťák to vypadá na sportovní hybrid. A to je fakt škoda.

Fotogalerie

  • Honda CR-Z: odhalené podrobnosti o japonské verzi: fotka 1
  • Honda CR-Z: odhalené podrobnosti o japonské verzi: fotka 2
  • Honda CR-Z: odhalené podrobnosti o japonské verzi: fotka 3
  • Honda CR-Z: odhalené podrobnosti o japonské verzi: fotka 4
  • Honda CR-Z: odhalené podrobnosti o japonské verzi: fotka 5
  • Honda CR-Z: odhalené podrobnosti o japonské verzi: fotka 6
  • Honda CR-Z: odhalené podrobnosti o japonské verzi: fotka 7
  • Honda CR-Z: odhalené podrobnosti o japonské verzi: fotka 8
  • Honda CR-Z: odhalené podrobnosti o japonské verzi: fotka 9
  • Honda CR-Z: odhalené podrobnosti o japonské verzi: fotka 10

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: CR-Z %eMaxik 29.12.2009  11:45
Re: CR-Z Enthusiastic.driver 11.12.2009  11:33
Re: CR-Z plzenak 11.12.2009  10:07
Re: CR-Z Vajtus 11.12.2009  09:41
Re: CR-Z Vajtus 11.12.2009  09:31
Re: CR-Z riderhenry 11.12.2009  06:22
Re: CR-Z %omega31 11.12.2009  01:42
Re: CR-Z King 11.12.2009  01:02
Re: CR-Z riderhenry 11.12.2009  00:32
Re: CR-Z Deadlift 10.12.2009  23:31
Re: Honda CRXriusus King 10.12.2009  23:27
Re: CR-Z King 10.12.2009  23:22
Re: Honda CRXriusus Deadlift 10.12.2009  23:11
Re: CR-Z Vajtus 10.12.2009  22:58
Re: CR-Z Plzenak 10.12.2009  22:21
Re: CR-Z riderhenry 10.12.2009  20:56
...je to tak ako to je... Beee 10.12.2009  20:55
Re: CR-Z Vajtus 10.12.2009  20:16
Re: Proč tak sklesle? King 10.12.2009  16:54
Re: Honda CRXriusus King 10.12.2009  16:53
Re: CR-Z King 10.12.2009  16:50
Honda CRXriusus Deadlift 10.12.2009  16:24
Proč tak sklesle? TeeJay 10.12.2009  15:48
To sa dalo cakat Litrico 10.12.2009  14:05
CR-Z Vajtus 10.12.2009  13:52
noo mijunior 10.12.2009  13:52
Honda Neri0 10.12.2009  11:14
Vstoupit do diskuse ›