Diskuse: Honda CR-Z se stala japonským Autem roku 2010-2011

zpět na článek
  • Uživatel_5340709foto Uzivatel-5340709

    Re: Re: :-D

    12.11.10 19:44 Reagovat

    Díky, a ten pocit jistého relativního nedtostatku výkonu při při pádu otáček ke 3,5 tis. /zvláště při pozdním zařazení/ hlavně v kopcích a na výjezdech ze zatáček jste neměl? To mě na nové MX5 mrzí, kdejaká nová "briketa" s trochu lepším podvozkem je s vámi skoro schopna držet krok. Ten dvoulitr je ve všech jiných režimech super, ale jak se na něj začne tlčit, připadne mi, že mu to nesedí. :no:

  • Michal Foktfoto Michal-Fokt

    Re: Re: :-D

    12.11.10 19:16 Reagovat

    Nejsem sice MX-5kař, ale pár MX- už jsem projel a dle mého názoru [odkaz] má dvoulitr fantastický střed a současně vrchol, jenž jice není nijak zvlášť působivý, ale určitě neurazí. :-)

  • Uživatel_5340709foto Uzivatel-5340709

    Re: Re: :-D

    11.11.10 18:06 Reagovat

    Přihoďte někdo zkušenost prosím ;-) , to mě zajímá. :yes:

  • Uživatel_5340709foto Uzivatel-5340709

    Re: Re: :-D

    11.11.10 13:12 Reagovat

    No i když je to asi na jiný článek a ne k hondě >:D , tak o té dvoulitrové MX-5 jsem se trochu špatně vyjádřil. Pořád nemůžu přijít na chuť tomu motoru 2,0. I když má papírově koně, tak mě osobě přijde, že pokud jedeš norálně /kocháš se krajinou, vše funguje výborně/, jak na něj začneš tlačit a chceš jet svižně, začnou problémy. Výkon je položen hodně vysoko a auto musíš "držet hodě pod krkem v otáčkách", jinak ztrácíš. S tím souvisí 6MT převodovka, která má stupně velmi blízko, což znamená, že na zatáčkovité trati musíš často řadit dolů o dva-tři stupně. No a pokud hodně a rychle řadíš, dost často el. klapaka plynu "neví čí je" >:-[] , což má za následek nekontrolovatelné lítání otáček, jako kdyby jsi neuměl šlapat na spojku. Jak říká kamarád, pokud nestihneš včas zařadit, motor se ti odmění jako starý medvěd - leností a bručením. :-) Tento pocit jsem z předešlé MX-5 nikdy neměl. Zajímal na tohle názor jiných MX pětkařů.

  • Kingfoto King

    Re: Re: :-D

    11.11.10 12:12 Reagovat

    J@W: je osvěžující vidět, že se někdo dokáže oprostit od předsudků. :yes:

    Jinak ale dvoulitr u MX-5 s výkonem opravdu potíže nemá, teď po faceliftu je to motoricky nejlepší MX-5 všech dob.

    Naproti tomu ano, MX-5 1.8 je pomalejší než CR-Z. Také se více naklání a je citlivější na prudké změny směru jízdy. Míra nedotáčivosti je asi stejná, kvůli absenci síly si nemůžeš moc pomáhat plynem. Na druhou stranu cit v řízení a zpětná vazba je úplně jinde. Řazení je v obou autech perfektní, ale mazda je mechaničtější, což je dáno koncepcí. :-)

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: Re: :-D

    11.11.10 11:55 Reagovat

    No nic, tuto diskuzi radeji uz prenecham jinym >:D

    Jen posledni vec - ona CR-Z konkuruje cenou uz i te MX-5 - ano, taky me to dost prekvapilo... >:D

  • Uživatel_5340709foto Uzivatel-5340709

    Re: Re: :-D

    11.11.10 11:31 Reagovat

    Kde někde jinde? :-) , leda tak cenou. Jasně že by tohle rozsoudil nějaký podrobný test, ale v čem je někde jinde? ...V kvalitě zpracování? V kvalitě zavěšení? Nebo v čem? Když výkonově jsou na tom stejně, a v tom zbytku je honda chválena za velmi vysokou úroveň. Jasně srovnáváme cabrio vs. coupé, takže mazda má dokonce 120 kg navrch. ..... Clověče trochu soudnosti to chce >:-[] .

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: Re: :-D

    11.11.10 11:22 Reagovat

    cituji: "protože poslední motory 1,8 a 2,0 v MX-5 mají taktéž problémy s výkonem". Zminil jsi i 2.0... No ale dobre. 1.8 ma tedy stejne zrychleni, stejnou maximalku (nevim jak pruzne zrychleni), ale jinak je porad nekde jinde.

    btw. kdy ze jsi rikal, ze uz prestanes placat o syndromu prvniho auta a mem nizkem veku?

  • Uživatel_5340709foto Uzivatel-5340709

    Re: Re: :-D

    11.11.10 11:15 Reagovat

    Henry: mimo seš ty, /možná neumíš pořádně číst/, když tak ti to zopakuji. CR-Z srovnávám s MX5 1,8 poslední generace!!!/92 Kw, 0-100 9,9 s,krouťák 167 N/m/ která má jiný motor než je v tvé, jiné koně, navíc trochu přibrala. To vůbec nemluvím o praxi, že i dvoulitrová má někdy problém se dostat z 0-100 pod 9s i když papírově tvrdí něco jinéh. Až tě přejde syndrom prvního auta, tak možná pochopíš, že srovnání těchto dvou aut bude velmi vyrovnané a není celkem nemožné, že honda bude mít navrch.

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: Re: :-D

    11.11.10 10:36 Reagovat

    J@W: To je zase trochu mimo. Jestli oznacis MX-5 za auto, ktere ma problem s vykonem (ja si myslim, ze by ho snesla vic...), tak pak musis oznacit CR-Z za auto, ktere je katastrofalne pomale. Ne ze bych to zkousel a nejak si to meril, ale bezprostredne po jizde v CR-Z jsem zase odjel ve sve MX-5, ktera je motorove uplne nekde jinde (v horsim slova smyslu) nez nove verze a mel jsem pocit, jako bych nastoupil do Ferrari (brzdy, podvozek, vykon).

    Vavris: Jasne, ale vsak ona ta hmotnost s vykonem casto souvisi. Kazdopadne myslel jsem to presne takhle... ;-)

    Proc se u CR-Z porad mluvi o cene? Ze by proto, protoze je pro nase podminky skandalni? >:D Ano, muzeme se bavit o vlastnostech auta a porad dokola si rikat, ze to ma slusny podvozek, nic moc zpetnou vazbu, dobrou prevodovku, slusne brzdy a motor, kteremu chybi vykon, pak to srovnat se Swiftem Sport nebo Twingem RS ci dalsimi auty z nizsich kategorii a poplacavat se po zadech, jak se Honda zase vytahla s povedenym autem. No a az nekdy vyjde clanek treba s Ferrari 458, muzeme ji zacit srovnavat s Fabii RS a rikat, jak je to skvele auto :yes:

  • Uživatel_5340709foto Uzivatel-5340709

    Re: ...

    11.11.10 09:14 Reagovat

    Ale jo, ok, to je jiná věc, věnovat se s ním motor-sportu, je jistě jedinně ku prospěchu věci.
    - Řeč byla obecně jaké auto někomu s čerstvým řidičákem. Sáhněte si každej do svědomí, dejde svoje závodnické ambice stranou, vzpomeňte jaké a kdy vám prošly kritické a sakra horké situace, co tomu předcházelo a potom hodnoťte. :yes:

  • oIoo

    ...

    11.11.10 08:57 Reagovat

    pro "mladýho" se dá udělat víc, než mu koupit slabý auto - viděl jsem v Mostě na okruhu 14tiletýho týpka který tam dráždil Peugeota 106 a tatík ho koučoval. Až jednou dostane řidičák, věřím, že bude připravený parádně.
    ...a na první auto ať si mladej vydělá sám ne?

  • Uživatel_5340709foto Uzivatel-5340709

    Re: Re: :-D

    11.11.10 08:23 Reagovat

    Jo, jo, když jsem byl mladej, taky jsem hledal všechny důvody proč koně ANO a všichni byli "volové" co mi to nechtějí dopřát. Bohužel je to podobné jako s "babama", že některým se má vyhnout, ale až vlstní zkušenost mě to naučila >:D , protože ZKUŠENOST JE V TOMTO NESDĚLITELNA!!! A nemá cenu to dál řeši. ;-)
    - Jínak pozor, CR-Z není zase takový lenoch, je třeba se podívat, že ostré mini jej překonávají jen o fous, takže s běžnou produkcí si poradí. Ta cena je taktéž relativní, mimochodem zrovan to srovnání s MX-5 /poslední model/ s motorem 1,8 sakra snese, dokonce bych na nějaké trase spíš vsadil na CR-Z, protože poslední motory 1,8 a 2,0 v MX-5 mají taktéž problémy s výkonem, viz. testy Fifth-gear, navíc sám je velmi dobře znám a není to žádná ostrá sláva.

  • TeeJayfoto TeeJay

    Re: Re: :-D

    11.11.10 08:23 Reagovat

    Slibuji dnes přede všemi, jako jiskra jasná, že se nenechám od Henryho ani jiných už nikdy vyprovokovat k diskuzi na téma "cena CR-Z, Poučení z krizového vývoje a Bohatství národů". ;-) Když CR-Z tak výhradně na téma, jaké je to auto. :-)

    vavris: Ne zcela souhlasím. Je to marné, silné auto láká, rozum nerozum. Svádí, provokuje. A pokud nemáš ruční brzdu v podobě prázdné peněženky, budeš ho prostě škádlit a tu okresku kilem nepojedeš. Dost na tom, že člověk škádlí ta slabá auta typu CR-Z, TRS ap.. Jakmile "to" v sobě to auto má a řidič není úplný studený čumák, tak to jiskří. A je lepší, když to jiskří v 80 a ne ve 180. :-) Ale třeba jsi reinkarnace Matky Terezy. >:D

  • *Vavris*

    Re: Re: :-D

    11.11.10 07:50 Reagovat

    Vzhledem k faktu, že už mě diskuze o CR-Z taky nudí, rozvinu tady ten umřetý off-topic >:D

    "...Já třeba svýmu synovi bych tohle jako první auto nikdy nekoupil, protože by si měl nejdřív odjezdit něco s polovičními nebo 2/3 výkony..."
    +
    "Hlavně to, že se mi to auto do některých situací ani tolik nerozjelo". +1

    Proč? Já pořád razím heslo - * se zabije v čemkoliv, člověk s rozumem klidně zvládne 911 Turbo. Měl jsem zatím za svou "kariéru" jedinou opravdovou krizovku - když mi v Yarisu 1.0 došel výkon při předjíždění, páč cesta nenápadně přešla v drobné stoupání.

    "...posledni dobou jsem naopak cim dal tim radeji za to, jak nizky vykon ma moje auto v serii, jelikoz pak nemusim resit extremni provozni naklady..."

    Tohle bych řekl není ani tak otázka nízkého výkonu, jako spíš jednoduchosti konstrukce a hlavně malé hmotnosti - která je daleko hodnější k pneu, brzdám, zavěšení, uložení...

    Mimochodem, v aktuálním SPEEDu má být srovnání nákladů Cat CSR260 vs. Nissan GT-R, to jen tak pro všechny pochybovače, kteří pořád nevěří, že GT-R žere lidi za živa :-)

  • Kingfoto King

    Re: Já to nevzdám

    11.11.10 06:29 Reagovat

    Me2d: Tahle definice kulhá na obě nohy, to snad cítíš. Ať už počtem sedadel nebo typem karoserie. Už ani s tím komfortem to neplatí. Ostatně až na brisk acceleration to na Hondu vcelku sedí. I když je to relativní, vztaženo ke schopnostem hybridů v okolí téhle kategorie - Insight a Auris. Proti nim je CR-Z raketa. ;-) Takže to vzdej. >:-[]

    Upřímně - spoustu sporťáků si dáš "kdykoli a kdekoli" nejen s výkonným SUV, ale i MPV, popřípadě s manažerskou limuzínou. Pokud to "kdekoli" znamená dostatečně dlouhou rovinku. Pokud ti jde u sporťáku o to, nebýt předjet dieselovou audinou, pak se naše vnímání takového auta trošku liší. Což ale vzhledem k tomu, na co jsi zvyklý, naprosto chápu. Všechna moje vlastní auta měla výkon 110-120 k nebo abych byl přesnější, pohybovala se v kategorii 0-100 kolem 10 s. Jsem na to zvyklý a umím s tím zacházet, nevadí mi to. Žádné z nich (i když je Civic vcelku vymazlený) jízdně ani dynamicky s CR-Z srovnání nesnese. Je prostě stavěné jako sportovní auto a je to poznat. Teď už jen pár klokanů přidat. :-)

  • Kingfoto King

    Re: Re: :-D

    11.11.10 05:58 Reagovat

    Á, diskuze přesně pro mě. >:-[] Henry, nedivím se, že tě "tyhle" diskuze o CR-Z nebaví, když je vždycky stočíš na téma ceny. Už se tu nebavíme jak to jede-řídí-řadí-zatáčí-brzdí, ale kolik za to vysázíš na stůl, je to už trošku nuda. Nedivím se, že to slyším od plácalů, kteří to auto viděli jen někde na showroomu, ale u tebe bych čekal, že na to budeš nazírat trošku jiným způsobem. :-|

    "nepomatuji snad na nikoho, kdo by si stezoval na cenu MX-5" - chceš říct, že je MX-5 levná? Podívej se, co stojí Renault Wind. To, že je něco nejlevnější zadokolkový roadster ještě neznamená, že je levný.

    Nikdy sis nevšiml, jak jsou sportovní Hondy drahé? S2000 v době uvedení na trh stála jako Nissan 350, NSX byla o třetinu dražší než jakýkoli jiný japonský supersport té doby, ITR stála před těmi 12 lety 900 000. První CRX v základní výbavě byla dražší než vrcholné provedení Accordu. Divné, že to slyšíš poprvé. ;-)

  • oIoo

    Já to nevzdám

    11.11.10 00:36 Reagovat

    co je sportovní auto: The term sports car has been defined as "an open, low-built, fast motor car." The term describes a class of automobile with two seats, two doors, precise handling, brisk acceleration, and sharp braking -- trading practical considerations such as passenger space, comfort, and cargo capacity

    Takže ono je sice pěkný, že projedeš "příjemně" zatáčku protože se to auto nepřekulí na bok, ale jaksi odpadla ta část o výkonu a rychlosti. Upřímně CR-Z si dám (lehce velkohubě - kdekoliv, kdykoliv) v SUV - a protože má Forester podvozek z Imprezy, budu mu říkat Sporťáku a né Ferdo.

    Prostě sport ve spojení s auty není o "krasobruslení"

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: Re: :-D

    11.11.10 00:17 Reagovat

    MX-5 stala 1 000 000, nevim kolik stala 10AE, jestli se to nejak lisilo, ale nejak nechapu, co to s tim ma zase spolecneho? Nic ve zlem, ale MX-5 mi prijde hodne jinde nez CR-Z. Jasne, kdyz stala S2000 stejne jako MX-5, tak to bylo na povazenou, ale jinak si nepomatuji snad na nikoho, kdo by si stezoval na cenu MX-5, zatimco u CR-Z to zasnelo u vsech testu. Rikat, ze v USA se prodava nad plan je zajimave, kdyz tam stoji auta polovinu a prumerne platy jsou uplne nekde jinde... Ale tak co, to je porad dokola, me uz tyhle diskuze o CR-Z nebavi.

    Btw. proc ze se priplaci za to, ze je neco Honda? Ja jen, ze to slysim poprve... ;-\

  • TeeJayfoto TeeJay

    Re: Re: :-D

    10.11.10 23:26 Reagovat

    Stále se to omílá dokola - připlácíš za to, že je to kupé, že je to hybrid, že dobře vypadá, že to je Honda... Co naděláš - v Japonsku se zatím prodává nad plán, v Americe taky. Někdo to za ty peníze koupí, někdo ne.

    Ale s tou pořizovačkou, tos mě dostal. >:D Vtipné od majitele auta, které stálo 800 000 v době, kdy byl průměrný plat s bídou 15 000. ;-) Za co se tam prosímtě připlácelo? >:-[]

zpět na článek