Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře

Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: titulní fotka Máme dojem, že Hondu CR-Z už známe docela důvěrně, ale teprve včera měla na autosalonu v Detroitu oficiální světovou premiéru.

Díky informacím, které o prvním hybridním sportovním kupé planety máme z Japonska, se zdá, že už před námi Honda CR-Z nemá žádná tajemství. Pár novinek však detroitský autosalon přece jen přinesl, a zdaleka není řeč jen o finální podobě auta.

Víceméně komplexní informace o japonském kupé CR-Z jsme shrnuli v článku Honda CR-Z: nebude to tak zlé, jenž v pozitivním smyslu slova doplňoval původní zprávy, uvedené v článku Honda CR-Z: odhalené podrobnosti o japonské verzi . Tato fakta byla nyní potvrzena. Vůz má délku 4080 mm, šířku 1740 mm a výšku 1395 mm. Rozvor činí 2430 mm a přestože finální čísla ještě venku nejsou, Honda tvrdí, že by kupé mělo mít dost široký rozchod kol. Váha evropské verze by měla činit o 44 kg méně, než má hybridní pětidveřák Insight, což by mělo znamenat pohotovostní hmotnost 1157 kg.

Novou informací je, že má CR-Z přední vzpěry McPherson vyrobeny z kovaného hliníku namísto obvyklé lisované oceli. Tohle kupé bude také první Hondou vybavenou denním LED svícením, v každém světlometu jich najdete osm. Pokud nás oči neklamou, diodami jsou tvořeny i zadní svítilny. Karoserie prodělala oproti konceptu jen minimální změny, působí ale přece jen o poznání umírněněji, svůj vliv na tom mají ale i standardní kola 195/55 R 16, ta ale lze nahradit ráfky s obutím 205/45 R 17.

2+2místný interiér má moderní a velmi sportovní design. Možná se vám vybavilo Ferrari Italia, ale lze to vnímat i jako evoluci pracoviště Hondy S2000. Standardem CR-Z je šestistupňový manuál, na přání však lze mít i bezestupňové CVT, tři režimy jízdy ovlivňující ústrojí IMA, řízení a reakce plynového pedálu umožní jezdit s autem jak úsporně (odhadovaná kombispotřeba by měla být 5,0 l, což odpovídá 117 g CO2 na kilometr), tak sportovně.

Jak už bylo řečeno, výkon ústrojí 1.5 i-VTEC IMA činí 124 koní (91 kW) a točivý moment vrcholí 174 Nm, benzinová patnáctistovka má rozvod SOHC a čtyřventilovou techniku, která kvůli optimalizaci točivého momentu v nízkých otáčkách uzavírá jeden sací ventil.

Bližší informace o evropské verzi budou známy až v březnu na autosalonu v Ženevě, ve výbavě amerických verzí se ale objevují položky jako jsou xenony, hliníkové pedály, audio se subwooferem, tempomat, navigace, Bluetooth hands-free nebo automatická klimatizace.

Fotogalerie

  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 1
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 2
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 3
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 4
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 5
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 6
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 7
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 8
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 9
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 10
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 11
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 12
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 13
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 14
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 15
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 16
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 17
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 18
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 19
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 20
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 21
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 22
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 23
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 24
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 25
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 26
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 27
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 28
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 29
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 30
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 31
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 32
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 33
  • Honda CR-Z: hybridní emoce v premiéře: fotka 34


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
mak radek solansky 18.01.2010  12:36
Re: Nic moc riderhenry 17.01.2010  19:15
Re: Nic moc Enthusiastic.driver 17.01.2010  17:17
Re: Nic moc riderhenry 16.01.2010  02:16
Re: Nic moc King 16.01.2010  01:32
Re: Nic moc riderhenry 16.01.2010  01:07
Re: Nic moc King 16.01.2010  00:43
Re: Nic moc riderhenry 16.01.2010  00:19
Re: Nic moc King 16.01.2010  00:08
Re: Nic moc riderhenry 15.01.2010  23:47
Re: Nic moc King 15.01.2010  23:37
Re: Mr. Green riderhenry 15.01.2010  21:58
Re: Nic moc riderhenry 15.01.2010  21:57
Re: Mr. Green King 15.01.2010  14:27
Mr. Green Interiér 14.01.2010  21:41
Re: noo "neregistrovaný" 14.01.2010  15:58
Re: noo King 13.01.2010  20:53
Re: noo %RoboR 13.01.2010  19:10
Re: noo ft 13.01.2010  14:06
Re: noo Doyle 13.01.2010  09:57
Re: Ventil xxxxx89 13.01.2010  08:50
Ventil pepagl 12.01.2010  23:05
Re: noo %RoboR 12.01.2010  20:49
Re: noo TeeJay 12.01.2010  18:32
Re: noo meera 12.01.2010  18:12
Re: Nic moc TeeJay 12.01.2010  18:09
Re: Nic moc Vajtus 12.01.2010  17:38
Re: Nic moc Majdo 12.01.2010  17:23
ale jo... Hrubis 12.01.2010  17:09
Re: Nic moc Vajtus 12.01.2010  17:07
Vstoupit do diskuse ›