Honda Civic Type R Mugen: dvacetikusová série pro britský trh

Honda Civic Type R Mugen: dvacetikusová série pro britský trh: titulní fotka Máme skvělou zprávu - Mugen nemluvil do větru a skutečně postaví ostrou verzi CTR. Špatnou zprávou je, že vznikne jen dvacet aut a pouze pro britský trh. Japonci zatracení...

Zatímco všechny kompaktní hot-hatche v Evropě přezbrojily na turbomotory a nejméně dva litry objemu, Honda stále tvrdošíjně lpí na atmosférickém plnění a vysokých otáčkách. Díky za to, ale dvě stě koní při současné váze auta není úplně nejvíc a po desetiletí první podvozek se závislým zavěšením zadní nápravy by taky ještě potřeboval doladit. A obojí bylo výzvou pro firmu Mugen Euro, která na úpravě atraktivního hatche chce předvést svůj potenciál.

Dvoulitrový čtyřválec K20 se systémem DOHC VTEC dostane díly, které mají i vozy japonské limitované edice sedanu Civic Mugen RR – nové vačkové hřídele a písty, upravené sání, zvýšený kompresní poměr a také výfukový systém z nerezové oceli. To spolu s novým softwarem řídicí jednotky znamená nárůst výkonu o 20 procent na 240 koní (177 kW), přičemž je točivý moment v celém spektru o 10 procent vyšší a jeho maximum tedy představuje nějakých 212 Nm při 5600 ot/min. Díky tomu došlo k posunutí omezovače na 8500 otáček.

Samozřejmostí je výraznější aerokit z kompozitu s novou maskou chladiče a rozměrným zadním křídlem, zajišťujícím přítlak pro zadní nápravu, podstatnější však je náhrada původních 18" kol kovanými, která váží jen 7,85 kg. Přepracováno bylo nastavení podvozku, jenž dostal nové tlumiče a pružiny, samozřejmostí je pochopitelně diferenciál se zvýšenou svorností a účinnější brzdy se čtyřmi pístky. Jedinou dostupnou barvou bude (na rozdíl od původního konceptu) bílá Championship White, kterou nesly závodní Hondy ve formuli 1 už v roce 1964.

Pro zájemce o skutečně nekompromisní závodní verzi tohoto auta je připraven volitelný paket Track Pack, jenž zahrnuje sedadla Recaro, místo zadních sedadel přepážku z kompozitu, ukazatele tlaku a teploty, zařízení pro záznam dat z jízdy a okruhové pneumatiky se silniční homologací.

Mugen při vývoji podvozku najel za 36 hodin 2200 km na britských cestách, vylepšil mapování motoru, odezvu plynu a vyladil chod brzdového pedálu. K autu se měli možnost vyjádřit někteří britští motorističtí novináři a stávající majitelé cétéerek. Navíc podle britského Telegraphu Mugen slibuje, že jím upravený Type R zvládne Nordschleife o 2,7 s rychleji než Focus RS. To vše bylo zohledněno v ceně 38 599 liber za každý z dvou desítek vyrobených aut, což představuje bezmála 1,1 milionu korun. To je o 100 000 více, než stojí Focus RS, viceprezident evropského Mugenu Hiroki Toyoda ovšem tvrdí, že za tyhle peníze dostanete jednu z nejrychlejších předokolek na planetě. Zvažovat, zda za tyhle peníze koupit, či ne, ale nemusíte, dvacetikusová verze bude určena pouze pro britský trh. $4$

Fotogalerie

  • Honda Civic Type R Mugen: dvacetikusová série pro britský trh: fotka 1
  • Honda Civic Type R Mugen: dvacetikusová série pro britský trh: fotka 2
  • Honda Civic Type R Mugen: dvacetikusová série pro britský trh: fotka 3
  • Honda Civic Type R Mugen: dvacetikusová série pro britský trh: fotka 4
  • Honda Civic Type R Mugen: dvacetikusová série pro britský trh: fotka 5
  • Honda Civic Type R Mugen: dvacetikusová série pro britský trh: fotka 6
  • Honda Civic Type R Mugen: dvacetikusová série pro britský trh: fotka 7
  • Honda Civic Type R Mugen: dvacetikusová série pro britský trh: fotka 8
  • Honda Civic Type R Mugen: dvacetikusová série pro britský trh: fotka 9
  • Honda Civic Type R Mugen: dvacetikusová série pro britský trh: fotka 10

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: No limits TeeJay 27.10.2009  08:29
Re: No limits King 27.10.2009  07:12
Re: No limits riderhenry 26.10.2009  18:52
Re: No limits King 26.10.2009  17:48
Re: No limits riderhenry 26.10.2009  17:36
Re: No limits King 26.10.2009  17:08
Malogen Jun 26.10.2009  16:04
Re: No limits riderhenry 26.10.2009  13:55
No limits King 26.10.2009  12:13
Vstoupit do diskuse ›