Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení)

Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): titulní fotka Pro letošní rok se Honda rozhodla oživit svojí litrovou CBF. Po technické stránce není moc co zlepšovat, podle reakcí majitelů. Většina změn je tedy funkčních a estetických.

Litrové CBF se na trhu objevilo poprvé v roce 2006, kdy doplnilo sérii jako šestý model (125, 250, 500, 600N a 600S). Úspěchy se dostavily zanedlouho. Od prvních okamžiků se stal „litr“ hitem mezi cestovateli, kteří nepotřebují ke štěstí jezdící almaru typu Pan European, ale 600 kubíků je pro dvoučlennou a plně naloženou posádku málo. Po dvou letech přišlo na řadu první oživení, v detailech se změnil design i motorové části. Letos, opět po 2 letech, přichází do prodeje zase o něco živější a snad i líbivější slečna.

Kapalinou chlazený řadový čtyřválec vychází tradičně z modelu CBR1000RR, tentokrát z toho nejnovějšího. Byl upraven tak, aby jeho jeho velká síla bylo mnohem lépe „user friendly“, klidně za cenu snížení výkonu. I přesto oproti minulému modelu síla vzrostla o 8 koní na výslednou maximální hodnotu 107 koní při 9000 ot./min. Důležitý točivý moment dosahuje svého vrcholu na hodnotě 96 Nm při 6500 ot./min.

Celý systém motor a výfuky jsou naladěny s jasným cílem: zpříjemnit cestu na delší trasy. Po zvukové stránce řada jezdců jistě ocení tichý chod, protože po několika stovkách kilometrů lezou na nervy téměř každé laďáky. Spotřeba pohybující se kolem 5 l na 100 km potěší především peněženku.

Vzhledem k zaměření motocyklu nebylo nutné měnit přední teleskopickou vidlici s průměrem trubek 41 mm za sportovnější USD. Stejně tak nebylo potřeba měnit zadní odpružení. Kompletně nový je páteřový rám z hliníkové slitiny. Nahradil tak koncepčně starší ocelový a měl by zlepšit ovladatelnost celého stroje. K té přispěje i zadní pneu, která svou šířkou 160 mm popírá snad všechny zákonitosti litrových motorek. Z kategorie supersportů není ani duální brzdový systém: vepředu se do kotoučů o průměru 296 mm zakusují dvoupístky ( verze s ABS má třípístkové třmeny). Vzadu bohatě stačí na 240 mm kotouč jednopístek.

K cestování přispívá také větrný štít, nastavitelný ve 4 stupních, sedlo polohovatelné do třech poloh v rozmezí 30 mm nebo šestirychlostní převodovka. Ze třídy touring jsou i budíky: vévodí jim analogový otáčkoměr uprostřed doplněný o dva displeje po stranách. Ty zobrazují tolik informací, až z toho jde hlava kolem – od aktuální a průměrné spotřeby, přes několik tripmasterů až po dojezdy. Nad tím vším je řada kontrolek signalizujících klasické funkce (neutrál, rezerva, atd.).

Nejzásadnější změnou oproti modelu 2009 je bezpochyby vzhled. Všechny tvary jsou najednou ostřejší, více sportovní. V přední části je jasná inspirace světly z CBR600RR a musím uznat, že to propůjčuje motorce velkou dávku sex-appealu. Blinkry si ponechaly svoje místo v kapotách. Další inovací je snížení počtu výfukových koncovek jen na jednu, umístěnou na pravé straně motocyklu. Bohužel koncovka nabyla na objemu, takže snížení hmotnosti se nekoná, provozních 245 kg je hodnota srovnatelná s loňským modelem.

Na výběr je pro rok 2010 ze čtyř barev laku (stříbrná metalíza a perleťová černá, bílá a žlutá). Obzvlášť v bílé je motorka velmi elegantní. Výhodou CBF je vedle ceny začínající na 245 tisících i téměř nulová konkurence. Srovnatelný je snad jen 1250 Bandit od Suzuki. Ten však zaostává po technické stránce a sází spíše na svoji historii.

Pro někoho je možná tato Honda synonymem pro nudnou motorku bez jakýchkoli emocí. Pokud ale chcete objet Evropu, ušetřit a k tomu i občas sbrousit slidery na kolenou, je právě CBF tou pravou. Navíc je tu možnost ji vyšperkovat některým doplňkem z bohatého originálního příslušenství (boční kufry, topcase, centrální stojan, apod.)

Tabulka technických informací

Technické údaje Honda CBF1000 (2010)
Celkové rozměry 2 210×780×1 220 mm
Rozvor 1 495 mm
Motor, objem Řadový čtyřválec, 998 ccm
Vrtání x zdvih 75×56,5 mm
Kompresní poměr 11,2 : 1
Počet ventilů / chlazení 16 / kapalinou
Výkon 79 kW (107 k) v 9 000 ot./min
Točivý moment 96 Nm v 6 500 ot./min
Převod / převodovka řetěz / 6stupňová
Rozměr a typ kol hliníková litá
Rozměr pneu (vpředu/vzadu) 120/70 ZR17, 160/70 ZR17
Brzdy vpředu 2× kotouč 296 mm, 2pístek
Brzdy vzadu 1× kotouč 240 mm, 1pístek
Rám Hliníkový litý, páteřový
Přední vidlice Teleskopická, 41 mm
Zadní odpružení Kyvná vidlice, Pro-Link H.M.A.S.
Nádrž 20 l
Pohotovostní hmotnost 245 kg – verze ABS
Cena (ABS) 245 000,– (265 000,–) Kč

Fotogalerie

  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 1
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 2
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 3
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 4
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 5
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 6
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 7
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 8
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 9
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 10
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 11
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 12
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 13
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 14
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 15
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 16
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 17
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 18
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 19
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 20
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 21
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 22
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 23
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 24
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 25
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 26
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 27
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 28
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 29
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 30
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 31
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 32
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 33
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 34
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 35
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 36
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 37
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 38
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 39
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 40
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 41
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 42
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 43
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 44
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 45
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 46
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 47
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 48
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 49
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 50
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 51
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 52
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 53
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 54
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 55
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 56
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 57
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 58
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 59
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 60
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 61
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 62
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 63
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 64
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 65
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 66
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 67
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 68
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 69
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 70
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 71
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 72
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 73
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 74
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 75
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 76
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 77
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 78
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 79
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 80
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 81
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 82
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 83
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 84
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 85
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 86
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 87
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 88
  • Honda CBF1000 – Univerzální voják (představení): fotka 89


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.