Hennessey Venom GT: osmiválec v Lotusu Elise

Hennessey Venom GT: osmiválec v Lotusu Elise: titulní fotka Hennessey Performance Engineering představuje svůj dlouho očekávány supersport Venom GT, který spojuje britský Lotus Elise s osmiválcem z Corvetty ZR1.

John Hennessey v tiskových materiálech připomíná North American P-51 Mustang ze čtyřicátých let, kdy spojením amerického draku s britským motorem Rolls-Royce Merlin vznikl legendární stíhací letoun. Jen trochu pozapomněl na skutečnost, že Merliny pro Mustang vyráběl v licenci americký Packard.

Vznik Venomu GT tak mnohem více připomíná známou historii o vzniku AC Cobry, kdy Carroll Shelby na počátku šedesátých let spojil šasi britského AC s americkým osmiválcem Ford. V případě Venomu GT existuje jeden zapomenutý předchůdce z devadesátých let, který vznikl přímo v režii automobilky Lotus. Je jím Type 115 Elise GT1 z roku 1997, který se účastnil závodů třídy GT1 a představoval spojení první generace Elise s motorem z Corvetty. Nízká a protáhla silueta tohoto vozu navíc současné dílo Hennessey silně připomíná.

Vraťme se ale k novince společnosti Hennessey Performance Engineering a nechme zkoumání jejích předchůdců stranou. Základem Venomu GT je upravený voštinový lepený hliníkový rám Lotusu Elise, který se ukrývá pod karoserií, která se svými tvary jasně hlásí k britskému původu.

Díky hojnému využití hliníku v konstrukci vozu a uhlíkových vláken na výrobu povrchových panelů karoserie a kol je hmotnost prázdného vozu jen 1071 kg. O pohon dvoumístného kupé se postará přeplňovaný osmiválec LS9 o objemu 6,2 litru naladěný na výkon 725 koní (533 kW). K dispozici má být i bi-turbo verze s výkonem 1000 koní (736 kW) nebo 1200 koní (883 kW). Poháněna jsou kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové převodovky Ricardo.

Ve svém nejvýkonnějším provedení má Venom GT akcelerovat z 0 na 100 km/h za 2,4 s a dosahovat maximální rychlosti 440 km/h. Velmi zajímavé jsou i hodnoty zrychlení z 0 na 160 km/h za 5,3 s a z 0 na 322 km/h za 14,3 s.

Zkrocení divokého supersportu má na starosti brzdový systém Brembo s 15palcovými karbon-keramickými kotouči, do nichž se zakusují 6pístkové brzdové třmeny vpředu a 4pístkové vzadu. K jednoduššímu ovládnutí Venomu GT má přispět i kontrola trakce.

Hennessey plánuje výrobu pouze 10 vozů ročně, a to v zájmu zachování jejich exkluzivity. Budoucí majitelé dostanou v ceně vozu i jednodenní školení na závodním okruhu ve Velké Británii nebo USA.

Fotogalerie

  • Hennessey Venom GT: osmiválec v Lotusu Elise: fotka 1
  • Hennessey Venom GT: osmiválec v Lotusu Elise: fotka 2
  • Hennessey Venom GT: osmiválec v Lotusu Elise: fotka 3
  • Hennessey Venom GT: osmiválec v Lotusu Elise: fotka 4
  • Hennessey Venom GT: osmiválec v Lotusu Elise: fotka 5
  • Hennessey Venom GT: osmiválec v Lotusu Elise: fotka 6
  • Hennessey Venom GT: osmiválec v Lotusu Elise: fotka 7
  • Hennessey Venom GT: osmiválec v Lotusu Elise: fotka 8
  • Hennessey Venom GT: osmiválec v Lotusu Elise: fotka 9
  • Hennessey Venom GT: osmiválec v Lotusu Elise: fotka 10
  • Hennessey Venom GT: osmiválec v Lotusu Elise: fotka 11


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: nechápu... :-( Vysnan1 31.03.2010  16:10
nechápu... :-( ft 31.03.2010  14:50
Re: masakr TeeJay 31.03.2010  10:54
kix "neregistrovaný" 30.03.2010  21:40
Re: masakr Vysnan1 30.03.2010  20:56
... El Mariachi 30.03.2010  15:54
čtčtg gčgfg 30.03.2010  15:27
masakr rosi007 30.03.2010  14:26
Re: Nádheráááá M4ro5 30.03.2010  13:48
Nádheráááá BRoy 30.03.2010  13:25
Re: . Redmex 30.03.2010  13:05
uaaaaaaaaaaa.... 695 30.03.2010  11:42
. Permon 30.03.2010  11:24
Vstoupit do diskuse ›


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 17937 | Zobrazit seznam všech anket