Hartge: více síly pro dieselové BMW X1
Oč méně nápadně vypadá BMW X1 od Hartge na první pohled, o to větší překvapení přinese dupnutí na plynový pedál.
Optika od Hartge je pro BMW X1 poměrně nezáživná – dvacetipalcová kola (to bude pohodlíčko) s pneumatikami 245/30 vpředu a 295/25 vzadu, kratší pružiny, snižující světlost o 30 mm, nerezový sportovní výfuk a v kabině nový volant, hliníkové pedály a velurové koberečky. Zato si v Beckingenu pohráli s dieselovými motory.
Základní verze 18d se může těšit ze zvýšení výkonu ze 143 koní na 179 k (126 kW) při 4000 otáčkách, přičemž vzrostl (na 350 Nm při 2000 ot/min) i točivý moment. Díky tomu se o 1,5 s zkrátil čas, potřebný k dosažení stokilometrové rychlosti (8,1 s) a zlepšila se i maximální rychlost – na 217 km/h (+17).
Model xDrive20d posílil o 32 koní a 65 Nm na konečných 209 k při 4000 otáčkách a 450 Nm při 2000 ot/min. Zde se zrychlení na stovku zlepšilo z 8,1 s na 6,9 s a maximálka povyskočila na 229 km/h. Hartge se netají ani cenou – za každého koně navíc chce necelých 60 euro, celkem úprava motoru v případě varianty 20d přijde na 1892 euro, což je určitě z kategorie těch rozumnějších.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.