Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech

Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech: titulní fotka Letošní IAA nebude patřit jen sériovým modelům, ale premiéru zde bude mít i pár tuningových kreací. Vynikat mezi nimi bude, nejen díky svým rozměrům, nová úprava BMW X6 od společnosti Hamann.

Hamann odhalil již v lednu upravené BMW X6 pod označením TYCOON a nyní se ve Frankfurtu představí ještě ostřejší verze EVO. Ta je ve srovnání se sériovým provedením o 60 mm širší, což je zásluha nových předních i zadních blatníků.

Přídi dominuje masivní nárazník plný otvorů, přivádějících chladící vzduch k motoru i brzdám a novinkou jsou denní světlomety ze světelných diod. Na zádi je rovněž použit nový nárazník, ale větší pozornost zde přitáhne dvojice spoilerů rámujících zadní okno. Širším blatníkům dělají vedle nových nárazníků společnost i širší nástavce prahů.

Pro dokreslení agresivního výrazu upraveného BMW nemohou chybět pořádná kola a tak mají v blatnících své místo třiadvacetipalcové lité ráfky obuté do pneumatik 315/25 R23. Pro sportovnější postoj stroje původně schopného jízdy v terénu se úpravce nebojí snížení podvozku o 40 mm, čímž prakticky zatrhnul majitelům jakékoliv choutky na opuštění bezpečí černého asfaltu.

Hamann se nebojí podívat pod kapotu a pro X6 je tedy připraveno i zvyšování výkonu. Verze xDrive 35i poskytuje v sériovém provedení z třílitrového zážehového šestiválce výkon 306 koní (225 kW) při 5800 min-1 a točivý moment 400 Nm při 1300 min-1. Po zásahu ladičů se výkon zvýší na 360 koní (265 kW) při 5230 min-1 a točivý moment vzroste na 540 Nm dostupných od 1300 do 5000 min-1. U Hamannu zároveň se zvýšením výkonu lehce uvolní omezovač maximální rychlostí, který X6 namísto původních 250 km/h povolí až 275 km/h.

Pro BMW se vznětovými motory je také připraveno zvyšování výkonu. Verze xDrive 30d může mít namísto sériových 235 koní (173 kW) výkon 265 koní (195 kW) a točivý moment zvýšený z 520 Nm na rovných 600 Nm. Pro X6 xDrive 35d je připraveno zvýšení z 286 koní (210 kW) na 320 koní (235 kW) a točivý moment může povyrůst z 580 Nm na 660 Nm.

Megalomany ovšem osloví jedině úprava verze xDrive 50i, jejíž osmiválec o objemu 4,4 litru disponuje v sériovém provedení výkonem 407 koní (300 kW) při 5500 min-1 a točivým momentem 600 Nm dostupným od 1750 min-1. Po přeprogramování řídící jednotky a montáži nového výfukového systému motor nabídne výkon 501 koní (368 kW) při 5600 min-1 a točivý moment 700 Nm při 3700 min-1. Maximální rychlost tohoto provedení se pohybuje okolo 300 km/h.

Vedle karoserie, podvozku a motoru u Hamannu upraví v X6 i interiér, který dostane hliníkové sportovní pedály, dvanáctidílnou sadu dekorací z karbonu, rychloměr ocejchovaný do hodnoty 300 km/h a tříramenný sportovní volant. Dokonalou třešničku na vrcholu představuje pokrývka dna zavazadlového prostoru s logem společnosti Hamann.

Fotogalerie

  • Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech: fotka 1
  • Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech: fotka 2
  • Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech: fotka 3
  • Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech: fotka 4
  • Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech: fotka 5
  • Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech: fotka 6
  • Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech: fotka 7
  • Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech: fotka 8
  • Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech: fotka 9
  • Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech: fotka 10
  • Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech: fotka 11
  • Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech: fotka 12
  • Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech: fotka 13
  • Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech: fotka 14
  • Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech: fotka 15
  • Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech: fotka 16
  • Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech: fotka 17
  • Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech: fotka 18
  • Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech: fotka 19
  • Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech: fotka 20
  • Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech: fotka 21
  • Hamann TYCOON EVO: BMW X6 na steroidech: fotka 22


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: CRAZY %Transporter 05.09.2009  15:39
CRAZY ale no.... 05.09.2009  14:26
Vstoupit do diskuse ›