GreenGT Twenty-4: studie elektřinou hnaného supersportu
Švýcarská společnost GreenGT se věnuje vývoji elektřinou poháněného závodního vozu, s nímž se chce v roce 2011 účastnit závodu 24 hodin Le Mans a vedle toho plánuje i supersportovní elektromobil.
Společnost GreenGT se věnuje vývoji závodního elektromobilu, který se v současnosti podrobuje testování. Jedním z dalších kroků v plánech této společnosti je i uvedení supersportu GreenGT Twenty-4, který si můžete prohlédnout v galerii pod článkem.
GreenGT Twenty-4 by měl vzniknout v celkovém počtu 24 vozů, z nichž dva se mají v roce 2011 zúčastnit závodu 24 hodin Le Mans. U tohoto konceptu se stejně jako u současného funkčního prototypu počítá s karbonovým šasi, odpovídajícím homologaci FIA, které bude kryto laminátovou karoserií.
K pohonu mají sloužit dva vodou chlazené elektromotory, poskytující výkon 2×136 koní (2×100 kW). Točivý moment přenášený na zadní kola má dosahovat maximální hodnoty 2000 Nm při 11000 až 12000 min-1. Energii budou dodávat lithiové baterie s kapacitou 30 kWh.
Elektromobil, jehož hmotnost se má pohybovat okolo 860 kg, má dosahovat maximální rychlosti 275 km/h a akcelerovat z 0 na 100 km/h za méně než 4 s. Může se zdát, že koncept Twenty-4 je jen dalším výplodem fantazie, ale GreenGT má za sebou první úspěšné testy závodního prototypu s otevřenou karoserií na okruhu Paul Ricard. Technické specifikace tohoto vozu se téměř neliší od připravovaného supersportu.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
skoda auta | ale no.... | 23.08.2009 21:08 |
Re: nie | HEMI | 23.08.2009 20:35 |
nie | HEMI | 23.08.2009 20:15 |
možna jo | mr den | 23.08.2009 16:48 |
Re: baterky!! | Walkeer | 23.08.2009 14:06 |
baterky!! | Hrubis | 23.08.2009 12:26 |
cisla | Tarba | 23.08.2009 07:25 |
Vstoupit do diskuse › |