GM EN-V: dvě kola, dvě stopy

GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: titulní fotka General Motors a jeho čínský partner Shanghai Auto (SAIC) dnes představují podobu trojice konceptů, které jsou evolucí loňského projektu P.U.M.A. a budou veřejnosti předvedeny na světové výstavě EXPO 2010 v Šanghaji.

Na základě projektu P.U.M.A. (Personal Urban Mobility and Accessibility = projekt osobní městské mobility a dosažitelnosti), vyvinutém ve spolupráci firem Segway a General Motors, se na světové výstavě EXPO 2010, která bude probíhat od 1. května do 31. října, představí trojice konceptů EN-V.

Tyto dvoumístné vozíky jsou poháněny elektromotorem s lithium-ionovou baterií a fungují na bázi dynamické stabilizace, gyroskopů a čidel náklonu. Na jedno nabití ujedou 40 km a dosáhnou maximální rychlosti 40 km/h. Jejich hmotnost je menší než 500 kg a nejsou delší než 1,5 metru. Díky kombinaci GPS, komunikace mezi vozidly a senzory snímajícími vzdálenost se mohou pohybovat samostatně, ale k dispozici je i manuální ovládání.

V Šanghaji se představí EN-V ve třech různých verzích, které navrhovaly tři samostatné týmy designérů General Motors. Na výrobu karoserií a kabin všech tří byl použit především karbon a na zasklení polykarbonát Lexan.

První z nich, Xiao (Smích), byl navržen designérským týmem GM Holden v Austrálii. Díky své modré barvě a kulaté horní polovině karoserie působí jako veselá bublina na kolech. Designéři GM Europe vytvořili Jiao (hrdost), který charakterizuje červená barva a Miao (kouzlo) v šedé barvě pochází od týmu designérů GM z kalifornského studia.

Fotogalerie

  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 1
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 2
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 3
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 4
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 5
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 6
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 7
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 8
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 9
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 10
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 11
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 12
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 13
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 14
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 15
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 16
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 17
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 18
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 19
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 20
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 21
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 22
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 23
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 24
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 25
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 26
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 27
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 28
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 29
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 30
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 31
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 32
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 33
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 34
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 35
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 36
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 37
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 38
  • GM EN-V: dvě kola, dvě stopy: fotka 39


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
k nicemu %Johny Blaze 26.03.2010  14:25
PUMA King 26.03.2010  08:32
Vstoupit do diskuse ›