Ginetta vyvíjí sportovní prototyp pro levnou kategorii LMP3

Ginetta vyvíjí sportovní prototyp pro levnou kategorii LMP3: titulní fotka Britská Ginetta se již brzy vrátí na mezinárodní okruhovou scénu v prototypové třídě. Pracuje totiž usilovně na placce pro LMP3.

Ginetta má za sebou poměrně dlouhou historii, založila ji čtveřice bratrů Walklettů už v roce 1958. Několikrát se stěhovala a posledních devět let ji vlastní firma LNT Automotive vedená Lawrencem Tomlinsonem. Tento muž není jen obchodníkem, ale i závodníkem. Záliba nastartovala další orientaci: kromě silničních sporťáků a jejich konverzí pro klubová klání a poháry se věnuje i stavbě prototypů. Navíc je finančně zdravá, vždyť v březnu 2010 převzala konkurenční Farbio. Doufejme, že ji nestihne osud jiných ostrovních malovýrobců, třeba TVR nebo Marcosu.

Zatím to ale tak díkybohu nevypadá. Placka GZ09S LMP2 postavená ve spolupráci se Zytekem se dokonce objevila i v Le Mans. Poháněly ji vidlicové osmiválce této značky o objemu 4,5, respektive v druhé evoluci 3,4 l. Nejúspěšnějším triem se stala posádka Tim Greaves/Karim Ojjeh/Gary Chalandon, v ročníku Farbio dojela desátá celkově a pátá ve třídě. A teď, když pořádající organizace Automobile Club de l'Ouest (ACO) ohlásila vznik a předpisy nové kategorie LMP3, vrhá Ginetta svou pozornost právě tam. Je navíc úplně prvním výrobcem, který oficiálně prezentoval svůj návrh stroje této specifikace.

Jedná se o auto s uzavřenou kabinou, nikoli otevřený spider. I nejlevnější LMP-trojky zkrátka vypadají jako karosované formule s předním nosem, mohutným zadním křídlem, ploutví směřující od kokpitu směrem dozadu a vystouplými blatníky. První skici představují placku v efektní oranžové, které se vrací do módy, reálný a funkční kus ještě neexistuje. Na jeho vývoj navíc opět Ginetta není sama. Tentokrát se dala dohromady s týmem Juno. Ten založil a vlastní Ewan Baldry. Pro fanoušky formule 1 a obzvláště stáje Franka Williamse to není neznámé jméno, dříve v něm působil jako konstruktér.

Ginetta-Juno LMP3 bude poháněna uprostřed umístěným motorem V8 o síle 420 koní, jak stanoví regule. Řídicí elektronika od Magnetti Marelli je také pevně daná, stejně jako hmotnost mezi 860 a 910 kg a cena jednoho každého vozu pro zákazníky 195 tisíc eur. Ginetty ale zůstanou asi zpočátku vyhrazeny pouze spolupracující stáji. Už příští rok se chtějí zúčastnit vytrvalostní série Le Mans, respektive její asijské odnože s možnými starty i v evropské části. Třešničkou na dortu má být pochopitelně účast v prestižní čtyřiadvaceti­hodinovce na věhlasném okruhu La Sarthe.

Fotogalerie

  • Ginetta vyvíjí sportovní prototyp pro levnou kategorii LMP3: fotka 1
  • Ginetta vyvíjí sportovní prototyp pro levnou kategorii LMP3: fotka 2
  • Ginetta vyvíjí sportovní prototyp pro levnou kategorii LMP3: fotka 3

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.