Geiger Viper GTS 710R: 710 zmijí z Německa

Geiger Viper GTS 710R: 710 zmijí z Německa: titulní fotka Mnichovský Geiger, proslulý tuner amerických aut, si pohrál s Viperem. Sériový výkon mu rozhodně nestačil...

Mnichovští Geigercars GmbH se dovozem amerik, jejich homologací pro Německo a případnými úpravami zabývají již dlouhá léta. Gigantický vidlicový desetiválec narostl ve třetí generaci zmije, kterou hodlá Chrysler za dva roky poslat do (definitivního?) důchodu, na 8,4 l a v sérii dává 480 kW (652 k). Jenže někomu je to zkrátka trochu málo…

Geiger už tak dost potentní poctivé americké železo posílil velkým airboxem, výfukem se sportovními katalyzátory a pochopitelně přeprogramoval software řídicí jednotky. Označení auta dává jasně najevo, kolik že koní (nebo hadů?) se pod kapotou skrývá. Ano, je jich 710, tedy 523 kW, abychom dodrželi danou normu. K tomu se přidává i 861 newtonmetrů. S tímhle viperem půjde gumovat asfalt jedna báseň.

Jenže ono je i rychlé, z klidu na stovku vystřelí během 2,9 s a u našich západních sousedů stále ještě můžete leckde přitlačit plynový pedál až na podlahu. Pak se klidně rozletíte až na 341 km/h. Americké kladivo ale také drží na silnici, Geiger použil tvrdší pružiny a tlumiče od LW, dají se samozřejmě nastavit. Auto se tak na hladkém asfaltu chová lépe a má nižší těžiště. Abychom nezapomněli na kola a obutí, vpředu jsou osmnáctky s gumami 295/30, vzadu pak devatenáctky obuté do válců rozměru 335/30.

Vizuálně se Viper GTS 710R změnil jen málo, bodykit je decentní, obsahuje vlastní lízátko, zadní spoiler a difuzor, vše z uhlíkových vláken. A více snad nepotřebuje… I když se mi vždycky více líbila první generace, navíc v původní verzi s výfuky vyvedenými po stranách. Ty se ale později znovu vrátily a má je i současný model.

Vipery byly vždy lidovými sporťáky, nekupovali si je ani tak boháči (alespoň v Americe ne), ale obyčejní lidé, kteří je prostě chtěli. A že na něj nevyděláte? No… musíte se snažit, mít také tři zaměstnání a ještě se maximálně uskromnit. Mimochodem, kompletní úpravy od Geigeru přijdou na 22.466 eur (607.400 korun), z toho 11.900 eur (321.700 Kč) spolyká motor.

Fotogalerie

  • Geiger Viper GTS 710R: 710 zmijí z Německa: fotka 1
  • Geiger Viper GTS 710R: 710 zmijí z Německa: fotka 2
  • Geiger Viper GTS 710R: 710 zmijí z Německa: fotka 3
  • Geiger Viper GTS 710R: 710 zmijí z Německa: fotka 4
  • Geiger Viper GTS 710R: 710 zmijí z Německa: fotka 5
  • Geiger Viper GTS 710R: 710 zmijí z Německa: fotka 6
  • Geiger Viper GTS 710R: 710 zmijí z Německa: fotka 7
  • Geiger Viper GTS 710R: 710 zmijí z Německa: fotka 8
  • Geiger Viper GTS 710R: 710 zmijí z Německa: fotka 9
  • Geiger Viper GTS 710R: 710 zmijí z Německa: fotka 10
  • Geiger Viper GTS 710R: 710 zmijí z Německa: fotka 11


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.