Frankfurt 2011: Tři novinky Abarthu

Frankfurt 2011: Tři novinky Abarthu: titulní fotka Italové do toho slušně šlapou, na IAA přivezou hned tři novinky. Odvozené pochopitelně od stávající modelové řady.

Reinkarnovanou značku Abarth velmi povzbudil dosavadní úspěch speciálních projektů, vždyť třeba Abarth 695 Tributo Ferrari si pořídilo z plánovaných 1695 zákazníků už více než 1300 a prodat pandu o milion dráž než pandu, to už za trošku práce navíc stojí. $5$ Takže není divu, že se chystají další limitované edice, z nichž tři se prezentují právě ve Frankfurtu.

Abarth 500 „Cabrio Italia“ je první z nich – auto vyvedené v barvě Blu Abu Dhabi, s černou střechou a tónovanými bočními okny má být dalším připomenutím 150 let sjednocení Itálie. Proto jich vznikne jen 150 kusů, všechny s motorem 1.4 Turbo T-Jet, vyladěným na 160 koní a 230 Nm při 3000/min, jenž kabriolet rozhýbe na stovku za 7,4 s a rozjede jej na 211 km/h.

Aby byla podpořena exkluzivita série, dostane také standardně brzdový kit esseesse s brtanými disky a čtyřpístkovými třmeny vpředu. V interiéru budou umístěna kožená sedadla Abarth Corsa by Sabelt, která nejen že lépe podrží tělo v zatáčkách ale také odlehčí auto o 20 kg.

Abarth Punto Super Sport je speciální verze speciální verze $1$ Punta Essesse. Od ostatních modelů SS ho odliší ztvárnění Grigio Campovolo s matně černými pruhy na horní části karoserie, naproti tomu widebody kit, nárazníky a prahy, 18" kola a rudě lakované brzdové třmeny jsou klasika.

Přeplňovaná čtrnáctistovka je vyladěna na stejných 180 koní (123 kW) při 5750 otáčkách a 270 Nm při 2500/min, což umožní zrychlení z klidu na stovku za 7,5 s a maximálku 216 v hodině. Sportovní tlumiče FSD a snížené pružiny pochází od Koni, přední i zadní brzdy mají vrtané kotouče, vpředu se čtyřpístkovými třmeny… No prostě to zkrátím – je to Abarth Punto Essesse s černými pruhy na karoserii. $5$

A konečně třetí novinkou je Abarth 695 Competizione, Což je pětistovka, inspirovaná závodní verzí Asetto Corse. Ke zbarvení Grigio Competizione Opaco si přidejte 17" kola z 695 Tributo Ferrari, černočervené sabelty a místo zadní sedadel rozpěrnou tyč. $1$

Odkaz na závodní auto ale není jen tak samoúčelný, jak už si u Abarthu zvykáme – přeplňovaná jednačtyřka je stejně jako u Tributo Ferrari naladěna na 180 koní a zkombinována s robotizovanou převodovkou Competizione, o zvuk nad 3000/min se postará výfuk Record Monza. Větší sílu auta pak krotí brzdový kit Brembo s 305mm disky.

TIP: Test: Abarth 500C: I muži mají své dny

TIP: Test: Abarth Punto Evo: Sladká tečka

Fotogalerie

  • Frankfurt 2011: Tři novinky Abarthu: fotka 1
  • Frankfurt 2011: Tři novinky Abarthu: fotka 2
  • Frankfurt 2011: Tři novinky Abarthu: fotka 3
  • Frankfurt 2011: Tři novinky Abarthu: fotka 4
  • Frankfurt 2011: Tři novinky Abarthu: fotka 5
  • Frankfurt 2011: Tři novinky Abarthu: fotka 6
  • Frankfurt 2011: Tři novinky Abarthu: fotka 7
  • Frankfurt 2011: Tři novinky Abarthu: fotka 8
  • Frankfurt 2011: Tři novinky Abarthu: fotka 9


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Abarth 695 Competizione riderhenry 01.09.2011  12:46
UUUOOO amo6546 31.08.2011  23:18
Punťák!!!! laufeček 31.08.2011  12:26
Vstoupit do diskuse ›