Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy

Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: titulní fotka Představení nového Ferrari je vždy velkou událostí. Málokterý model je navíc tak přelomový jako 458 Italia.

Nové Ferrari s motorem před zadní nápravou mohlo asi těžko být víc jiné než předchozí F430. Přesto ale nepopírá svůj původ, naopak jeho design je plný dobře viditelných odkazů na současné i minulé modely značky. Tvar karoserie je úplně nový, na bocích je ale možné pozorovat podobně uspořádané linie jako u klasiky 308, která odstartovala linii Ferrari s osmiválci uprostřed. Zajímavým detailem je trojitá koncovka výfuku – jasný odkaz na F40 –  umístěná uprostřed difuzoru podobného 430 Scuderia.

Na expozici jsou k vidění dva kusy, s tradičním červeným a s méně obvyklým avšak taky tradičním žlutým lakem. V umělém osvětlení sluší žlutá barva Italii víc, také proto, že svítivý lak lépe kontrastuje s černými díly. Červený kus má zase pohlednější kola.

Netradičně pojaté přední světlomety s pásem diod, který vybíhá nahoru do kapoty, propůjčují přídi hadí tvář. Přední kapota je navíc velmi nízká, a to ocení řidič, protože má ze svého místa dobrý výhled vpřed. Mimochodem, do luxusně čalouněných skořepin se nasedá přes obří dveře, úhel jejich otevření je ale jako obvykle velmi malý, nastupování a vystupování proto příliš komfortní proces není. Místa uvnitř je na sportovní vůz dostatek, 2+2místná Californie ho ale nabídne výrazně víc.

Volant už před premiérou sklidil kritiku za to, že vypadá jak herní příslušenství k počítači. Ano, to je pravda, ale na pracovišti řidiče zvítězil účel před designem, a to se cení. Anatomicky tvarovaný volant padne do rukou velmi dobře a jeho vzhled je výsledkem práce na co nejlepší ergonomii. Jeho tvar i rozložení ovládacích prvků jsou odvozeny od slabší Californie, výsadou Italie jsou ale další tlačítka na středu. S oběma rukama bezpečně na volantu v pozici na 3. a 9. hodině je tak možné palci ovládat blinkry, dálková světla i stěrače – i když, jezdí někdo s Ferrari v dešti?

Že se na Ferrari 458 nešetřilo dokládá skutečnost, že mnoho částí interiéru je z hliníku. Nejedná se o hliníkový dekor, ale velké odlitky nefalšované hliníkové slitiny! Takto jsou vyrobeny rámečky výdechů klimatizace nebo část středu volantu.

Nejvyšším bodem palubní desky je vysoký přístrojový štít, přes rozměrné a strmě stoupající čelní sklo je proto velmi dobrý výhled vpřed. Přístrojům dominuje otáčkoměr ocejchovaný do desíti, přičemž výkon vrcholí až na jeho konci – 425 kW při 9000 otáčkách. Uvnitř otáčkoměru se pak nachází digitální displej s indikací zařazeného převodu a okamžité rychlosti.

Definitivní parametry zatím Ferrari tají (nebo pracuje na jejich vylepšeních), už nyní ale víme, že 458 Italia pojede rychleji než 325 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za méně než 3,4 s. Základní model se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou F1 tak v těchto základních údajích překonává vrcholné provedení minulé generace – 430 Scuderia.

Fotogalerie

  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 1
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 2
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 3
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 4
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 5
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 6
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 7
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 8
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 9
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 10
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 11
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 12
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 13
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 14
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 15
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 16
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 17
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 18
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 19
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 20
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 21
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 22
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 23
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 24
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 25
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 26
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 27
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 28
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 29
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 30
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 31
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 32
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 33
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 34
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 35
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 36
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 37
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 38
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 39
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 40
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 41
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 42
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 43
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 44
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 45
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 46
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 47
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 48
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 49
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 50
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 51
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 52
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 53
  • Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy: fotka 54


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
overall adam.bernau 17.09.2009  01:23
Re: Re: . oIoo 16.09.2009  22:35
Re: . TeeJay 16.09.2009  22:21
Re: . Seth 16.09.2009  21:38
. oz 16.09.2009  18:50
Re: Re: ? Vajtus 16.09.2009  18:19
Re: ? Tano 16.09.2009  17:13
? RogerG 16.09.2009  16:18
Vstoupit do diskuse ›