Frankfurt 2009 živě: Aston Martin Rapide - první dojmy
O luxusním supersedanu Aston Martin Rapide už víte skoro všechno. Zbývá jen zjistit, jaké to je, posadit se do jeho předních a zadních sedadel.
Označení čtyřdveřové kupé je v posledních letech v módě. U mnoha aut hraničí s klišé, pokud naopak někde platí beze zbytku, je to u nového Aston Martin Rapide, který má na IAA premiéru sériové verze, kterou jsme si, chtě nechtě prostě museli důkladně osahat.
První živé setkání potvrdilo, že to, na co si jiné sedany sportovních značek hrají, naplňuje tato novinka beze zbytku. Pro zájemce o sportovně-luxusní sedan mohou být naše zjištění až „nepříjemným“ překvapením.
Po otevření bezrámových dveří – přední i zadní se otevírají zešikma nahoru, zadní jsou dokonce zespodu podpírány plynovou vzpěrou – se objeví interiér přesně ve stylu modelu DB9. S velkým cestovním kupé se shoduje i sportovní pozice za volantem. Ta je velmi nízká, při správném nastavení sedadla se zesíleným bočním vedením je ale vše perfektně v dosahu. Jak však bývá u sportovních vozů zvykem, výhled z auta je omezený. Kvůli nízkému posazu a masivní palubní desce je nemožné dohlédnout, kde končí příď. Výhled z bočních zrcátek je dobrý, okno v pátých dveřích má naopak spíše symbolický charakter.
Usazení na zadní sedadlo vpředu získaný dojem jen potvrdí. Rapide působí, jako kdyby u Astonu k DB9 přidali pár centimetrů na délku a jeden pár dveří. Na zadním sedadle se stísněně, i když stále pohodlně, usadil redaktor vysoký 170 cm. O 15 cm vyšší kolega už ale trpěl akutním nedostatkem prostoru ve všech směrech. V Astonu Rapide je pro takto vzrostlou osobu málo místa na hlavu i na kolena a prostoru na rozdávání není ani v příčném směru. Mezi oddělenými zadními sedadly se nachází mohutný středový tunel, který ukrývá převodovku – Rapide stejně jako všechny současné Astony využívá koncepce transaxle.
Při vystupování ze sportovně umístěných zadních sedadel pomáhá kožené madlo. To je na horním konci připevněné k B sloupku, dole je zakončené kovovým úchytem, který pomocí magnetu drží madlo přiložené ke sloupku.
Náš závěr je jasný. Aston Martin postavil opravdový sportovní vůz se čtyřmi dveřmi. V porovnání se silnou konkurencí, kterou je především Maserati Quattroporte a Porsche Panamera, je to odvážný krok. Ačkoliv je Rapide více než běžné 2+2místné kupé, rozhodně nemůže nabídnout čtyřem dospělým osobám potřebné pohodlí pro dlouhé cesty. Čtyřdveřový Aston tak potvrdil, že je jednoduše další verzí rodiny modelů kolem DB9. Za to si zaslouží náš respekt, raději ale přece jen budeme sedět vlevo vpředu.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: Re: . | TeeJay | 16.09.2009 22:22 |
Re: . | DBS | 16.09.2009 20:15 |
. | oz | 16.09.2009 18:48 |
Vstoupit do diskuse › |